۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
کد مطلب : ۱۶۰۳۴۵

نفت برنت ۸۵ دلار و ۲۹ سنت شد

عربستان همانطور که انتظار می‌رفت اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را ادامه خواهد داد. بدین ترتیب تولید این کشور در ماه دسامبر حدود ۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود.
نفت برنت ۸۵ دلار و ۲۹ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از آنکه عربستان و روسیه اعلام کردند کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه می‌دهند افزایش یافت. این در حالیست که سرمایه‌گذاران نگران تشدید تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 40 سنت معادل 0.47 درصد افزایش به 85 دلار و 29 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 50 سنت معادل 0.62 درصد افزایش، 81 دلار و یک سنت معامله می‌شود.
عربستان همانطور که انتظار می‌رفت اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را ادامه خواهد داد. بدین ترتیب تولید این کشور در ماه دسامبر حدود 9 میلیون بشکه در روز خواهد بود.
مسکو هم به دنبال این بیانیه عربستان اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه خود را که برابر با 300 هزار بشکه در روز از کل صادرات نفت خام و محصولات نفتی این کشور است تا پایان دسامبر ادامه می‌دهد.
هر دوی این شاخص‌های نفتی دومین کاهش قیمت هفتگی خود را تجربه کرده و حدود 6 درصد طی هفته گذشته پایین آمدند.
رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه فشار فزاینده بین المللی برای آتش بس را رد کرد.
تحلیلگران عقیده دارند در حال حاضر تمرکز بازار بر دورنمای تقاضاست که همچنان بی‌ثبات است و تمرکز آن از تنش‌های ژئوپلیتیکی به دنبال بی‌ثباتی قیمت نفت در دو هفته گذشته برداشته شده است.
سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتر از سوی چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا هستند.
تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت تحت تاثیر اخبار جنگ خاورمیانه و جداول فنی در این هفته باشد.
مجلس نمایندگان آمریکا در روز جمعه لایحه تشدید تحریم‌های ایران را تصویب کرد که طبق آن بنادر و پالایشگاه‌های خارجی که نفت صادراتی ایران را فرآوری می‌کنند مشمول تحریم می‌شوند. این لایحه هنوز قانونی نشده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی