۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۱۶۰۴۲۷

نفت برنت ۸۱ دلار و ۶۷ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۶۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، ۷۷ دلار و ۲۴ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۸۱ دلار و ۶۷ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۶۷ سنت رسید.
  قیمت نفت که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی سه ماه گذشته رسیده بود، هنوز هم بی‌ثبات است. نگرانی در مورد کاهش تقاضا در آمریکا و چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت دنیا بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 6 سنت معادل 0.07 درصد افزایش به 81 دلار و 67 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 13 سنت معادل 0.7 درصد کاهش، 77 دلار و 24 سنت معامله می‌شود.
به نظر می‌رسد نگرانی بازار در مورد اختلال در عرضه به دنبال ناآرامی‌های خاورمیانه کاهش یافته و تمرکز آن به برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا معطوف شده است.
گزارش موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 12 میلیون بشکه طی هفته گذشته افزایش یافته است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی کمتر از حد انتظار افزایش یافته و تقاضا هم پایین آمده است. 
این اداره حالا انتظار دارد کل مصرف نفت در آمریکا 300 هزار بشکه در روز در سال جاری میلادی کاهش یابد، در حالی که قبلاً یک افزایش 100 هزار بشکه‌ای را پیش بینی کرده بود.
همچنین پیش‌بینی می‌شود تولید نفت خام ونزوئلا پس از برداشته شدن تحریم‌های آمریکا کمتر از 200 هزار بشکه در روز افزایش یابد و تا پایان 2024 به متوسط 900 هزار بشکه در روز برسد.
تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس تخمین می‌زنند کل صادرات نفت دریایی توسط 6 کشور عضو اوپک که مشمول طرح کاهش تولید 2 میلیون بشکه‌ای اوپک پلاس از آوریل 2023 هستند، تنها 0.6 میلیون بشکه در روز پایین‌تر از سطح صادرات در آن ماه باشد.
اطلاعات اقتصادی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا هم تردیدها نسبت به دورنمای تقاضا را افزایش داده است. واردات نفت خام در دومین اقتصاد بزرگ دنیا در ماه اکتبر افزایش یافته بود، اما کل صادرات کالاها و خدمات کاهش یافته که نشان دهنده پایین آمدن تقاضای جهانی برای انرژی است.
از طرف دیگر بالا رفتن ارزش دلار آمریکا خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی