۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۱۶۰۴۸۲

نفت برنت ۸۱ دلار و ۴۳ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۴۲ سنت معادل ۱.۷۷درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۴۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۴۳ سنت، معادل ۱.۸۹ افزایش، ۷۷ دلار و ۱۷ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۸۱ دلار و ۴۳ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۴۲ سنت معادل ۱.۷۷درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۴۳ سنت رسید
 قیمت نفت حدود 2 درصد در روز جمعه به دنبال حمایت عراق از کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس در آستانه اجلاس این ائتلاف در دو هفته آینده، افزایش یافت.
اما قیمت نفت 4 درصد طی یک هفته گذشته کاهش داشته که سومین کاهش قیمت هفتگی پیاپی آن بوده است.
علاوه بر اعلام موضع عراق، عربستان و روسیه هم در هفته گذشته اعلام کردند کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه می‌دهند.
شرکت‌های انرژی آمریکا هم برای دومین هفته پیاپی تعداد چاه‌های نفت فعال خود را کاهش داده و به پایین‌ترین رقم از ژانویه 2022 رساندند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا اولین نشانه تولید این کشور در آینده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 42 سنت معادل 1.77درصد افزایش به 81 دلار و 43 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 43 سنت، معادل 1.89 افزایش، 77 دلار و 17 سنت معامله می‌شود.
تحلیلگران عقیده دارند نگرانی در مورد تقاضا جای خود را به ترس از اختلال در عرضه به دنبال جنگ در خاورمیانه داده است.
اطلاعات اقتصادی ضعیف چین که در هفته گذشته منتشر شد نگرانی در مورد کاهش تقاضا را بالا برده است. پالایشگاه‌های چین که بزرگترین خریداران نفت خام عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا هستند تقاضای کمتری برای ماه دسامبر داشته‌اند.
حساسیت مصرف کنندگان در آمریکا برای چهارمین ماه پیاپی در نوامبر کاهش یافته و خانواده‌ها انتظار افزایش دوباره تورم را دارند.
سیاستگذاران آمریکا به دنبال اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو این کشور در روز پنجشنبه، مطمئن نیستند روند افزایش نرخ بهره متوقف شود.
بالا رفتن نرخ بهره تقاضا برای نفت را با کند کردن رشد اقتصاد پایین می‌آورد.
اجلاس ائتلاف اوپک پلاس در 26 نوامبر برگزار می‌شود وزیر نفت عراق اعلام کرد بغداد به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایبند است.
تحلیلگران انتظار دارند اوپک پلاس عرضه نفت را در صورت ادامه کاهش قیمت آن پایین بیاورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی