۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۱۶۰۵۵۹

نفت برنت ۸۰ دلار و ۶۸ سنت شد

طبق گفته تحلیلگران، تمرکز سرمایه‌گذاران حالا بیشتر بر آهسته شدن رشد تقاضا در آمریکا و چین است و نگرانی در مورد اختلال در عرضه به خاطر درگیری رژیم صهیونیستی و حماس کاهش یافته است.
نفت برنت ۸۰ دلار و ۶۸ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۵ سنت معادل ۰.۹۲ درصد کاهش به ۸۰ دلار و ۶۸ سنت رسید.
 قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت. نگرانی در مورد کاهش تقاضا در آمریکا و چین افزایش یافته و حساسیت بازار را پایین آورده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 75 سنت معادل 0.92 درصد کاهش به 80 دلار و 68 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 74 سنت معادل 0.96 درصد کاهش 76 دلار و 43 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود 2 درصد در روز جمعه به دنبال حمایت عراق از کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس افزایش قیمت داشتند. اما حدود 4 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست دادند که سومین هفته پیاپی کاهش قیمت آنها بود.
طبق گفته تحلیلگران، تمرکز سرمایه‌گذاران حالا بیشتر بر آهسته شدن رشد تقاضا در آمریکا و چین است و نگرانی در مورد اختلال در عرضه به خاطر درگیری رژیم صهیونیستی و حماس کاهش یافته است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت خام در این کشور کمتر از حد انتظار در سال جاری میلادی رشد داشته و تقاضا رو به کاهش است.
اطلاعات اقتصادی ضعیف چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا در هفته گذشته ترس از افت تقاضا در این کشور را افزایش داده است. به علاوه، پالایشگاه‌های چین تقاضای نفت کمتری از عربستان برای ماه دسامبر داشته‌اند.
اما تحلیلگران عقیده دارند ادامه کاهش تولید عربستان و روسیه از قیمت نفت حمایت خواهد کرد.
عربستان و روسیه به عنوان صادرکنندگان بزرگ نفت دنیا هفته گذشته اعلام کردند کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه می‌دهند. این تصمیم در شرایطی گرفته شد که نگرانی در مورد تقاضا و رشد اقتصاد بازارهای نفت را تحت تاثیر قرار داده است.
اجلاس ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده در 26 نوامبر برگزار می‌شود.
از طرف دیگر شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده و به پایین‌ترین رقم از ژانویه 2022 رساندند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا نشانه تولید این کشور در آینده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی