۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۶۰۵۶۴

ادعای نتانیاهو درباره تامین سوخت بیمارستان الشفا

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی شد، ارتش پیشنهاد کرده ۳۰۰ لیتر سوخت به این بیمارستان بدهد، اما حماس اجازه نداده بیمارستان الشفا آن را دریافت کند.
ادعای نتانیاهو درباره تامین سوخت بیمارستان الشفا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، پیشنهاد کرده سوخت بیمارستان الشفا را که در بحبوحه این جنگ تعطیل شده، تامین کند، اما جنبش حماس این پیشنهاد را نپذیرفته‌است.
  به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «پیشنهاد دادیم سوخت بیمارستان الشفا را تامین کنیم، اما آنها نپذیرفتند.» وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی شد، ارتش پیشنهاد کرده ۳۰۰ لیتر سوخت به این بیمارستان بدهد، اما حماس اجازه نداده بیمارستان الشفا آن را دریافت کند.
جنبش حماس هم در واکنش به این ادعا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این ادعا هم یکی از دروغ‌های هر روزه ارتش اشغالگر است که نماینده ارتش نازیسم آن مدعی است به اداره بیمارستان پیشنهاد کرده مقداری از سوخت را تامین کند، اما حماس آن را نپذیرفته‌است. این جنبش در ادامه تاکید کرد، حماس بخشی از اداره این بیمارستان نیست و در تصمیمات آن هم دخالت نمی‌کند و بیمارستان الشفا کاملا توسط وزارت بهداشت فلسطین اداره می‌شود.
حماس در ادامه اعلام کرد، این پیشنهاد ارتش رژیم صهیونیستی هم «تبلیغات رسانه‌ای سخیف» است و با این کار می‌خواهد جنایت‌های خود را بپوشاند.
در همین راستا، «محمد ابوسلمیه»، رئیس مجتمع پزشکی الشفا گفت، ارتش رژیم صهیونیستی با بیمارستان تماس گرفت و اعلام کرد، ۳۰۰ لیتر سوخت خواهد داد و بیمارستان هم استقبال کرد.
وی افزود، ارتش رژیم صهیونیستی شرط کرد که یک اورژانس به همراه یکی از اعضای کادر پزشکی ساعت دو بامداد به محلی نزدیک این بیمارستان که ارتش تعیین کرده، برود.
ابوسلمیه گفت، به دلیل خطری که می‌توانست بر زندگی کادر پزشکی اعزامی داشته باشد این شرط ارتش را نپذیرفته‌است‌. وی تاکید کرد، رژیم صهیونیستی با وجود جنایت‌هایی که علیه بیمارستان الشفا و افراد موجود در آن مرتکب می‌شود، تلاش می‌کند به تصویری دست پیدا کند مبنی بر اینکه به این بیمارستان کمک می‌کند.
رئیس این مجتمع پزشکی افزود، این مقدار سوختی که اشغالگر پیشنهاد داده حتی یک دستگاه را هم فعال نمی‌کند. روزانه برای فعالیت دستگاه‌های بیمارستان دستکم ۸۰۰۰ لیتر سوخت نیاز است در حالی که این رژیم فقط از ۳۰۰ لیتر صحبت می‌کند. بیمارستان الشفا می‌خواهد سوخت را از طریق نهادهای بین‌المللی مثل صلیب سرخ و به مقدار کافی دریافت کند.
در همین راستا، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه گفت، در پی حمله مجدد ارتش رژیم صهیونیستی، مجتمع پزشکی الشفا واقع در غرب نوار غزه، خسارت زیادی به ساختمان مراقبت‌های ویژه آن وارد شد. رژیم اشغالگر در این چند روز تعدادی از افرادی که می‌خواستند از بیمارستان خارج شوند، مورد حمله قرار داد.
وی تاکید کرد، باید یک ورود اضطراری برای نجات وضعیت این مجتمع پزشکی انجام شود وگرنه بسیاری از زخمی‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
روز یکشنبه محمد زقوت، مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه هشدار داد، زندگی حدود ۶۵۰ بیمار و زخمی به دلیل وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان در خطر است.
بیمارستان الشفا و اطراف آن و نیز سایر بیمارستان‌های غزه در معرض حملات بی‌امان ارتش رژیم صهیونیستی هستند؛ رژیم صهیونیستی مدعی است این اماکن مقر نیروهای مسلح فلسطین هستند، اما دولت غزه بارها آن را تکذیب کرده‌است.
جنگ غزه امروز (دوشنبه) در حالی وارد سی‌وهشتمین روز خود شد که ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه درگیری‌های بسیار شدید در چهار محور، بمباران نوار غزه را تشدید کرده و علاوه بر بیمارستان الشفا، بیمارستان القدس را هم محاصره کرده است. نیروهای مقاومت نیز همچنان برای مقابله با حمله زمینی صهیونیست‌ها، تانک‌ها و نفربرهای این رژیم را منهدم می‌کنند.
بمباران هوایی و عملیات زمینی ارتش اشغالگر در نوار غزه تاکنون منجر به شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی از جمله ۴۵۰۶ کودک شده است. همچنین بر اثر این حملات تا امروز ۲۷ هزار تن مجروح شده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی