۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۱۶۰۵۹۵

نفت برنت ۸۲ دلار و ۷۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۴ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۷۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۷ افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۸۲ دلار و ۷۶ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۴ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۷۶ سنت رسید.
 قیمت نفت در روز سه‌شنبه به دنبال گزارش اوپک مبنی بر مقاوم بودن زیرساخت‌های بازار و همچنین بالا رفتن نگرانی در مورد عرضه به خاطر سخت‌گیری آمریکا بر صادرات نفت روسیه، افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.24 درصد افزایش به 82 دلار و 76 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 21 سنت معادل 0.27 افزایش 78 دلار و 47 سنت معامله می‌شود.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک در گزارش ماهانه خود سوداگران را مقصر کاهش اخیر قیمت نفت اعلام کرد و پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی در 2023 را افزایش داد.
قیمت نفت هفته گذشته به خاطر نگرانی در مورد کاهش تقاضا در آمریکا و چین به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا به پایین‌ترین رقم از ماه ژوئیه رسیده بود. 
ادامه مذاکرات در عراق برای از سرگیری انتقال نفت از خط لوله عراق/ترکیه می‌تواند چالش دیگری برای بازار باشد. و زیر نفت عراق انتظار دارد به زودی به توافقی با دولت منطقه‌ای کردستان و شرکت‌های نفت خارجی برای از سرگیری تولید نفت از میادین کردستان و آغاز دوباره صادرات نفت از طریق این خط لوله برسد.
ترکیه از بیست و پنجم ماه مارس و به دنبال رای اتاق بین المللی بازرگانی صادرات روزانه 450 هزار بشکه نفت را از خط لوله عراق ترکیه متوقف کرده است.
سخت‌گیری بیشتر آمریکا بر صادرات نفت روسیه هم از قیمت نفت حمایت کرده ، چون احتمال اختلال در عرضه را بالا می‌برد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا به چند شرکت کشتیرانی هشدار داده و اطلاعات حدود 100 نفتکش را که مشکوک به نقض تحریم‌های غرب علیه نفت روسیه هستند خواسته است.
به علاوه وزارت انرژی آمریکا 1.2 میلیون بشکه نفت برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی خریداری کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی