۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۶۰۹۹۲

افزایش ۱۶۴۷ واحدی شاخص بورس تهران

نمادهای ملی مس، مپنا، گل گهر، تولید فولاد سپید فراب کویر و ذوب آهن بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای پتروشیمی جم و کشتیرانی بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.
افزایش ۱۶۴۷ واحدی شاخص بورس تهران
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 1647 واحد همراه شد.
  بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند آرام و رو به رشد قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 1647 واحد به رقم 2 میلیون و 26 هزار و 95 واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با افزایش 2194 واحد به رقم 710 هزار و 825 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 35 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 6.3 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 330 هزار فقره معامله و به ارزش 3997 میلیارد تومان دادوستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، اما میزان افزایش زیر یک درصد بوده است. به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 8 صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 31 صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 6 صدم درصد تقویت شد. شاخص بازار اول بورس یک دهم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 6 صدم درصد افزایش یافت.
نمادهای ملی مس، مپنا، گل گهر، تولید فولاد سپید فراب کویر و ذوب آهن بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای پتروشیمی جم و کشتیرانی بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.
در فرابورس ایران اما امروز شاخص کل با 9 واحد کاهش به رقم 25 هزار و 152 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 414 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 405 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 4.6 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 312 هزار فقره معامله و به ارزش 115 هزار میلیارد تومان دادوستد کردند. لازم به یادآوری است؛ مطابق روزهای دوشنبه، امروز در قالب عملیات بازار باز در شبکه بانکی 1.2 میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب 156 معامله و به ارزش 112 هزار میلیارد تومان دادوستد کردند که ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود.
امروز شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس نسبت به روز گذشته 4 صدم درصد کاهش یافتند، اما با معیار هموزن بدون تغییر باقی ماندند. شاخص بازار اول فرابورس 18 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس یک صدم درصد رشد کرد.
نمادهای برق جهرم، پتروشیمی تندگویان، داروسازی دانا و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای صبا فولاد خلیج فارس، تجلی معادن و برق پیوند گستر پارس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.
  شرکت‌هایی با انتشار حق تقدم و چشم‌پوشی از آن به تامین مالی در بازار سرمایه اقدام می‌کنند و اگر عمق و وسعت بازار سرمایه افزایش یابد، می‌توان از این بازار برای تامین مالی پروژه‌های توسعه استفاده کرد. در عین حال سرمایه گذاری در این بازار همراه با ریسک و نوسان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی