۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۶۱۱۸۶

تامین ۱۰۰ مگاوات برق تهران از تجدیدپذیرها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه درباره مناقصات ساتبا ظرفیت ۱۰۷۰ مگاوات از ۴۵۰۰ مگاوات را به دلیل شرایط خاص به برق منطقه ای اختصاص داده اند، گفت: در هفته گذشته پاکت‌های مناقصه باز و برنده‌ها مشخص شد و ما از همین هفته هماهنگ کردیم سلسله جلساتی را با پیمانکاران برنده مناقصه شروع کنیم.
تامین ۱۰۰ مگاوات برق تهران از تجدیدپذیرها
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران از ورود تجدیدپذیرها به صنایع تهران خبر داد و گفت: امیدواریم که تابستان سال آینده تا ۱۰۰ مگاوات از مسیر تجدیدپذیرها به میزان ظرفیت تولید برق منطقه ای تهران اضافه کنیم.
  حبیب قراگوزلو امروز در حاشیه همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران درباره توسعه تجدیدپذیرها در تهران اظهار کرد: برای توسعه تجدیدپذیرها دو رویداد در دستور کار داریم؛ یکی ورود صنایع برق منطقه‌ای به حوزه احداث نیروگاه تجدیدپذیر و دیگر مناقصاتی است که ساتبا برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه درباره مناقصات ساتبا ظرفیت ۱۰۷۰ مگاوات از ۴۵۰۰ مگاوات  را به دلیل شرایط خاص به برق منطقه ای اختصاص داده اند، گفت: در هفته گذشته پاکت‌های مناقصه باز و برنده‌ها مشخص شد و ما از همین هفته هماهنگ کردیم سلسله جلساتی را با پیمانکاران برنده مناقصه شروع کنیم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران با بیان اینکه در قم یک سایت  داریم که تا ۴۰۰ مگاوات دیده شده همچنین در اشتهارد و ورامین چند سایت مشخص شده و از این هفته با سرمایه گذاران جلسه خواهیم داشت، تاکید کرد: باتوجه به اینکه این سایت‌ها بزرگ و تا ۲۰۰ مگاوات هستند، نیاز به اتصال به زیرساخت‌های شبکه دارند، بنابراین باید با هماهنگی برق منطقه ای باشد که ما این کار را از این هفته و بعد از مشخص شدن برنده‌ها شروع می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰۰۰ مگاوات صنایع در حوزه برق منطقه‌ای تهران داریم و نیاز مصرف این صنایع به نزدیک ۴۰۰۰ مگاوات می‌رسد، گفت: با توجه به ماده ۱۶ قانون جهش تولید این صنایع باید هر سال یک درصد به تولید انرژی تجدیدپذیر خود اضافه کرده و تا ۵ درصد برسند.
به گفته وی، طبق برآوردهای صورت گرفته اگر تابستان سال آینده با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفته بتوانیم از تجدیدپذیرها تا ۱۰۰ مگاوات به میزان ظرفیت تولید برق منطقه‌ای تهران اضافه کنیم، ۲ تا ۳ درصد برق را از این محل تامین خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی