۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۱۶۱۲۷۹

افزایش ۱۱ هزار و ۳۰۷ واحدی شاخص بورس

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، کشتیرانی، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و هلدینگ معدنی خاورمیانه و گل گهر بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشت.
افزایش ۱۱ هزار و ۳۰۷ واحدی شاخص بورس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 11 هزار و 307 واحد همراه شد.
 بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند رو به رشد قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 11 هزار و 307 واحد به رقم 2 میلیون و 176 هزار و 536 واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با افزایش 6173 واحد به رقم 747 هزار و 562 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 562 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 11.3 سهام در قالب 509 هزار فقره معامله و به ارزش 7300 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
همه شاخص‌های بورس امروز مثبت شدند، اما میزان افزایش زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت نسبت به روز گذشته، امروز 52 صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 83 صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور نیم درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 39 صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس 68 صدم درصد افزایش یافت.
امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، کشتیرانی،  سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و هلدینگ معدنی خاورمیانه و گل گهر بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشت.
در فرابورس ایران هم امروز روند رو به رشد طی شد، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با 157 واحد افزایش به 26 هزار و 214 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 484 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 401 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 5.2 میلیارد سهام، در قالب 264 هزار معامله و به ارزش 10 هزار و 714 میلیارد تومان دادوستد کردند.
امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، جهان فولاد سیرجان، ایران خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات، سپیدار سیستم آسیا و حمل و نقل گهر ترابر، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند. همچنین شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس 6 دهم درصد افزایش یافت. این دو شاخص با معیار هموزن 58 صدم درصد رشد کردند. شاخص بازار اول فرابورس 76 صدم درصد رشد کرد و بازار دوم فرابورس با 55 صدم درصد افزایش همراه شد.
 شرکت‌های بورسی با انتشار اوراق مرابحه ارزی می‌توانند به تامین مالی ارزی از طریق بازار مبادلات ارز اقدام کنند و برای تامین مالی ریالی با انتشار انواع اوراق و چشم‌پوشی از حق تقدم و افزایش شناوری سهام می‌توانند به تامین مالی ریالی از بازار سرمایه برای اجرای پروژه‌ها اقدام کنند. بازار سرمایه به ابزاری برای افزایش پس‌انداز ملی و اجرای پروژه‌ها در شرکت‌های بورسی به‌شمار می‌رود به شرط اینکه سرمایه‌گذاران توجه داشته باشند این بازار همراه با ریسک و نوسان است و بنابراین قبل از انجام معامله به مطالعه، تحلیل و مشورت اقدام کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی