۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۱۶۱۳۰۵
در دومین روز از نمایشگاه اوراسیا صورت گرفت: 

انعقاد تفاهم نامه تامین دانش فنی شرکت های پتروشیمی آریا و مهتاب پارسیان با یک شرکت معتبر چینی

 معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی هلدینگ پتروفرهنگ درخصوص طرح تبدیل متانول به پلی استال، گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار واقع در شهرک نگین مکران در منطقه آزاد چابهار قرار دارد که عملیات زیر بنایی آن انجام شده است. سرمایه گذاری کل طرح ۱۸۰ میلیون دلار برآورد شده است که در طی ۳ سال اجرا و نرخ بازگشت سرمایه طرح۱۸.۵ درصد برآورد گردیده است. 
انعقاد تفاهم نامه تامین دانش فنی شرکت های پتروشیمی آریا و مهتاب پارسیان با یک شرکت معتبر چینی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  علی معاضدی معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی هلدینگ پتروفرهنگ از انعقاد دو تفاهم‌نامه تامین دانش فنی با یک شرکت معتبر چینی توسط شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ پتروفرهنگ خبر داد. 
  با هدف گسترش طرح‌های توسعه‌ای، پتروفرهنگ در حوزه‌های پتروشیمی اولویت خود را بر برنامه‌ریزی اصولی و تامین مالی به روش‌های مختلف، برای برداشتن چالش‌های روبه روی پروژه‌ها قرار داده است. طرح‌هایی که با روند روبه پیشرفت می‌تواند درآمدهای حاصله را به طرز چشمگیری افزایش دهد. یکی از طرح‌های این هلدینگ، پتروشیمی آریا است که با هدف تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی تعریف شده است، طرح پلی‌استال را با ظرفیت تولید سالیانه 40,000 تن در زنجیره متانول در دستور کار خود قرار داده است. 
 معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی هلدینگ پتروفرهنگ درخصوص طرح تبدیل متانول به پلی استال، گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار واقع در شهرک نگین مکران در منطقه آزاد چابهار قرار دارد که عملیات زیر بنایی آن انجام شده است. سرمایه گذاری کل طرح 180 میلیون دلار برآورد شده است که در طی 3 سال اجرا و نرخ بازگشت سرمایه طرح18.5 درصد برآورد گردیده است. 
 وی بیان کرد: برنامه‌های آتی پتروشیمی آریا و سرمایه‌گذاری‌های پیش‌رو با توجه به دورنمای موجود امیدوار کننده است و این شرکت در نظر دارد با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری، فاز دوم طرح پتروشیمی آریا را که شامل احداث واحد پلی‌اتیلن با ظرفیت تولید 262,000 تن  در سال می‌باشد را در کنار راه‌اندازی طرح، واحد پلی پروپیلن با ظرفیت تولید سالیانه 460,000 تن از خوراک متانول موجود در منطقه جایگزین را نیز به انجام برساند. 
 وی در خصوص انعقاد تفاهم نامه دانش فنی با شرکت مهتاب پارسیان نیز گفت: شرکت پتروشیمی مهتاب پارسیان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ پترو فرهنگ است که ماموریت توسعه زنجیره ارزش متانول را در این گروه بر عهده دارد و در این مسیر احداث یک مجتمع پتروشیمی در پائین دست متانول را در دستور کار خود قرار داده است. 
 وی افزود: این مجتمع در زمینی با مساحت حدود 131 هکتار که به این طرح اختصاص یافته است، در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در استان هرمزگان احداث خواهد شد. متانول خوراک اصلی این مجتمع خواهد بود که عمدتاً توسط سایر واحدهای تولیدی پتروفرهنگ واقع در فاز 2 عسلویه تولید می‌شود. 
 معاضدی تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی انجام شده در شرکت ملی صنایع پتروشیمی متانول مورد نیاز برای طرح های واقع در این منطقه توسط خط لوله از فاز 2 عسلویه به این منطقه منتقل شده و در اختیار این مجتمع قرار خواهد گرفت. این طرح در حال حاضر در مرحله مطالعات اولیه جهت نهایی سازی طراحی مفهومی طرح می باشد که زنجیره تبدیل متانول به پروپیلن و اتیلن و صنایع پایین دست آن را در دستور کار قرار داده است. 
 لازم به ذکر است، ظرفیت تولید پروپیلن ۴۴۶ هزار تن در سال و ظرفیت تولید اتیلن ۲۷۸ هزار تن در سال می‌باشد.و طرحهای تکمیلی زنجیره پروپیلن و اتیلن در فازهای بعد اجرا میشود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی