۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۱۶۱۵۵۳

NGL۳۱۰۰دهلران ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تشکری با بیان اینکه عملیات اجرایی این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در حال انجام است، افزود: در حال حاضر پیشرفت کارخانه ۸۸ درصد است و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و در ابتدای سال آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
NGL۳۱۰۰دهلران ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، معاون پروژه های شرکت پتروپالایش دهلران با اشاره به پیشرفت ۸۸ درصدی کارخانه NGL۳۱۰۰ دهلران، گفت: بهره برداری از این مجموعه، نقش مهمی در توسعه، رونق اقتصادی و اشتغالزایی دهلران و تولید محصول با ارزش افزوده خواهد داشت.
لی تشکری" اظهار کرد: کارخانه NGL۳۱۰۰ با هدف جلوگیری از سوزاندن گاز با ارزش همراه نفت میادین دهلران، دانان، آذر، چشمه خوش و پایدار غرب و تامین خوراک پتروشیمی، خاموش کردن مشعل ناشی از گازهای سرچاهی در دهلران و تولید محصول با ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش در حال احداث است.
وی تصریح کرد: این پروژه، علاوه بر کارخانه گاز و گاز مایع شامل احداث ۹ خط لوله انتقال خوراک و محصول به همراه ۷ ایستگاه شیرآلات بین راهی و احداث پست اصلی برق و خط انتقال برق از نیروگاه است.
تشکری با بیان اینکه عملیات اجرایی این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در حال انجام است، افزود: در حال حاضر پیشرفت کارخانه ۸۸ درصد است و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و در ابتدای سال آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
معاون پروژه های شرکت پتروپالایش دهلران با بیان اینکه محصول نهایی NGL۳۱۰۰ دهلران شامل میعانات گازی، گاز متان و +c۲ خواهد بود، گفت: شرکت پترو پالایش فارغ از کارخانه NGL۳۱۰۰ طرح های بالادستی مانند ایستگاه چشمه خوش را که سال های سال، متولی برای آن وجود نداشته است را در اختیار گرفته است و هدف از آن، تامین خوراک کارخانه NGL۳۱۰۰ است.
وی تصریح کرد: اگر این طرح به اتمام برسد و این خوراک مطابق با مشخصات فنی تامین شود می توان گازهای مشعل سال های متمادی در منطقه دهلران وجود داشته را خاموش کرده و مردم منطقه نیز می توانند از منافع اقتصادی و اشتغالزایی آن بهره مند شوند.
 معاون پروژه های شرکت پتروپالایش دهلران ابراز کرد: با بهره برداری از این طرح ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم برای یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
تشکری با بیان اینکه پتروشیمی دهلران واحد پایین دست این کارخانه است، گفت: واحدهای اولفین از محصولات کارخانه NGL۳۱۰۰ برای تولید محصول با ارزش افزود استفاده می کنند و در واقع محصول +c۲ خوراک واحدهای پتروشیمی است و به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه شرکت پتروپالایش دهلران متولی کارخانه NGL۳۱۰۰ است، گفت: خوراک پتروشیمی دهلران به صورت +C۲ توسط یک خط لوله به طول ۴۵ کیلومتر از کارخانه NGL۳۱۰۰ واقع در منطقه چشمه‌خوش، برای این کارخانه ارسال خواهد شد.
معاون پروژه های شرکت پتروپالایش دهلران یادآور شد: گازی که از چاه های نفت استحصال می شود بسیار غنی و حاوی ترکیبات اتان، متان، بوتان، پروپان، اگزان و برش های متنوع از کربن است، در کارخانه NGL۳۱۰۰ متان را جدا می کنند که همان گاز شهری است و برش های دیگری از کربن از جمله ۳ کربنه تا ۵ کربنه باقی می ماند که همانطور گفته شد مهم ترین محصول ما +C۲ برای واحدهای پتروشیمی دهلران است.
 تشکری با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح یک میلیارد دلار در مجموع است، ابراز کرد: این میزان سرمایه گذاری شامل NGL۳۱۰۰ ، ایستگاه های تقویت فشار و خطوط لوله است.
  "احمد وحیدی" وزیر کشور امروز پنج شنبه در سفر به استان ایلام قرار است از NGL۳۱۰۰ دهلران بازدید کند.
منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی