۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۱۶۱۷۵۵

کاهش ۱۸۷۴ واحدی شاخص بورس

امروز نمادهای بانک ملت و پتروشیمی خلیج‌‌فارس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی و مپنا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.
کاهش ۱۸۷۴ واحدی شاخص بورس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی 1874 واحد همراه شد.
 بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 1874 واحد به رقم 2 میلیون و 208 هزار و 342 واحد رسید.
شاخص هموزن امروز با افزایش 444 واحد به رقم 761 هزار و 802 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 708 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 8.5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 382 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 285 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
شاخص کل و شاخص قیمت امروز با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز قبل معاملاتی 0.8 درصد کاهش یافت. این دو شاخص با معیار هموزن 6 صدم درصد رشد کرد.
شاخص آزاد شناور هم 6 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 0.14 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 2 صدم درصد افت کرد.
امروز نمادهای بانک ملت و پتروشیمی خلیج‌‌فارس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی و مپنا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.
در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با یک واحد کاهش به رقم 26 هزار و 577 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 460 هزار میلیارد تومان برآورد شد. ارزش بازار پایه فرابورس هم 397هزار میلیارد تومان شد.
معامله‌گران در فرابورس امرزو بیطش از 5.7 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 247 فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 426 میلیارد تومان داد وستد کردند.
شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس امروز یک صدم درصد کاهش یافت این دو شاخص با معیار هموزن 42 صدم درصد رشد کردند. شاخص بازار اول فرابورس 16 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار دوم فرابورس 5 صدم درصد کاهش یافت.
امروز نمادهای فولاد هرمزگان، صنعتی مینو و مالی سپهر صادرات بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای انتخاب الکترونیک، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و بانک گردشگری بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.
 با توجه به اینکه شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس از شفاف‌ترین شرکت‌ها هستند که ملزم به ارائه گزارش‌های حسابرسی شده سه ماهه، شش ماهه و یکساله هستند بنابراین دولت برای دریافت مالیات واقعی از شرکت‌های بورسی و فرابورسی هیچ مشکلی ندارد و شفافیت اقتصادی حاکمیت شرکتی و استانداردهای مدیریتی در شرکت‌های بورسی و فرابورسی بالاتر از شرکت‌های غیربورسی است.
بنابراین سیاست دولت حمایت از حضور شرکت‌ها در بورس است و شرکت‌هایی که وارد بازار سرمایه می‌شوند، اگر سود کسر شده خود را صرف افزایش سرمایه شرکت کنند این میزان سود از مالیات معاف می‌شود.
بنابراین ورود به بازار سرمایه هم به نفع شرکت‌ها و هم به نفع دولت خواهد بود، از طرفی نقش تأمین مالی برای بازار سرمایه زمینه مناسبی برای افزایش پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی به شمار می‌رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی