۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۶۱۷۹۰

کاهش ۸۲۳۰ واحدی شاخص بورس

نمادهایی که در روزهای گذشته به عنوان شاخص‌ساز معرفی می‌شدند، امروز بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند که می‌توان به نماد فولاد مبارکه،‌ ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی خلیج‌فارس، مبین انرژی خلیج فارس، مخابرات ایران و پالایش نفت اصفهان اشاره کرد.
کاهش ۸۲۳۰ واحدی شاخص بورس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 8230 واحد همراه شد.
 بورس اوراق بهادار تهران امروز در دومین روز هفته نیز با روند کاهشی همراه شد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن 8230 واحد به رقم 2 میلوین و 200 هزار و 110 واحد رسید.
شاخص هموزن نیز با کاهش 549 واحد به رقم 761 هزار و 235 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 679 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 8.9 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 371 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 847 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
همه شاخص‌های بورس امروز قرمز بودند، اما میزان کاهش‌ها زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 37 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 7 صدم درصد افت کردند.
شاخص آزاد شناور 38 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 48 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس با 25 صدم درصد کاهش یافت.
نمادهایی که در روزهای گذشته به عنوان شاخص‌ساز معرفی می‌شدند، امروز بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند که می‌توان به نماد فولاد مبارکه،‌ ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی خلیج‌فارس، مبین انرژی خلیج فارس، مخابرات ایران و پالایش نفت اصفهان اشاره کرد.
در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات با 86 واحد کاهش به رقم 26 هزار و 491 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران یک میلیون و 455 هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه فرابورس 397 هزار میلیارد تومان برآورد شد. معامله‌گران امروز بیش از 4.6 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 258 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 975 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
همه شاخص‌های فرابورس هم قرمز بودند و میزان کاهش زیر یک درصد ثبت شده است شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس نسبت به روز گذشته 33 صدم درصد کاهش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن 7 صدم درصد کاهش یافتند.
شاخص بازار اول فرابورس 69 صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم فرابورس 19 صدم درصد افت کرد. امروز نمادهای مدیریت انرژی امیدتابان هور و ایرانول بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای انتخاب الکترونیک، مالی سپهرصادرات، بیمه پاسارگاد،‌ آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.
  با توجه به نوسانی بودن و ریسک موجود در بازار سرمایه سهامداران غیرحرفه‌ای باید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ویژه صندوق‌هایی با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنند که این صندوق‌ها با نظارت سازمان بورس فعالیت می‌کنند و سرمایه‌گذاری در آنها همراه با اطمینان خاطر از بازگشت اصل و سود سرمایه همراه است.
یکی از مأموریت‌های بازار سرمایه تأمین مالی برای اقتصاد است که شرکت‌‌ها می‌توانند در این بازار اقدام به تأمین مالی از طریق انتشار انواع اوراق و ابزارهای مالی کنند و منابع جمع‌آوری شده را صرف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های خود کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی