۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۱۶۲۲۳۴

تخفیف نفتی عربستان به مشتریان آسیایی

شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به بازار آسیا را برای بارگیری در ماه فوریه ۲ دلار در هر بشکه نسبت به ماه ژانویه پایین آورده و ۱ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دبی اعلام کرده است.
تخفیف نفتی عربستان به مشتریان آسیایی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به بازار آسیا را برای بارگیری در ماه فوریه ۲ دلار در هر بشکه نسبت به ماه ژانویه پایین آورده و ۱ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دبی اعلام کرده است.
  عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا قیمت فروش نفت خام سبک عرب به مشتریان آسیایی را در ماه فوریه تا پایین‌ترین سطح طی 27 ماه گذشته کاهش داده است. این بیانیه در بحبوحه رقابت عرضه‌کنندگان رقیب و نگرانی در مورد اختلال در عرضه صادر شده است.
شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به بازار آسیا را برای بارگیری در ماه فوریه 2 دلار در هر بشکه نسبت به ماه ژانویه پایین آورده و 1 دلار و 50 سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دبی اعلام کرده است. نفت عربستان در نوامبر 2021 با این رقم به فروش می‌رسید.
اما قیمت نفت عربستان هنوز هم در مقایسه با سایر نفت‌های منطقه گران‌تر است.
بازار فیزیکی نفت در آسیا طی یک ماه گذشته آرام‌تر شده که دلیل آن انتظار عرضه بیشتر در کوتاه مدت و تقاضای پایین‌تر است، چون پالایشگاه‌های آسیا در نیمکره شمالی در فصل بهار وارد دوره تعمیرات و نگهداری می‌شوند.
علیرغم کاهش تولید داوطلبانه 2.2 میلیون بشکه‌ای ائتلاف اوپک پلاس، شرکت‌کنندگان بازار هنوز متقاعد نشده‌اند که این کاهش عرضه برای جلوگیری از افزایش ذخایر جهانی نفت و کاهش قیمت آن حداقل در سه ماهه دوم 2024 کافی باشد.
شرکت آرامکوی عربستان قیمت سایر درجات نفتی برای فروش در بازار آسیا را هم 2 دلار در هر بشکه نسبت به ماه قبل پایین آورده است.
آرامکو قیمت فروش نفت سبک عرب به شمال غرب اروپا را 2 دلار در هر بشکه کاهش داده و 90 سنت بالاتر از شاخص نفت برنت اعلام کرده است.
قیمت فروش نفت سبک عرب به آمریکا هم دو دلار در هر بشکه پایین آمده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی