۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۶۲۳۹۹

جمع آوری تمام گازهای مشعل تا ۲ سال آینده

خجسته‌مهر گفت: کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ (پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس)، پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده برای تحقق این هدف به شمار می‌آیند و کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ (دهلران) هم برای این منظور در حال تکمیل است، در مجموع ۵ میلیارد دلار پروژه برای جمع‌آوری گازهای همراه تعریف شده است و تا پایان سال ۱۴۰۴ کل گازهای مشعل جمع‌آوری خواهند شد که درآمد ۲ میلیارد دلاری برای کشور به همراه دارد.
جمع آوری تمام گازهای مشعل تا ۲ سال آینده
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: در مجموع ۵ میلیارد دلار پروژه برای جمع‌آوری گازهای همراه تعریف شده است.
 محسن خجسته‌مهر صبح امروز در آئین گشایش چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان نقطه اتصال کشور است، افزود: رشد اقتصادی و تولید کشور از خوزستان و دیگر استان‌های نفت‌خیز و گازخیز است.
وی با بیان اینکه بین حکمرانی و راهبری مطلوب و حضور میدانی رابطه مستقیم وجود دارد، تأکید کرد: ۱۶ استان کشور درگیر عملیات تولید نفت و گاز هستند.
معاون وزیر نفت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تحقق رشد تولید پس از یک دوره رکود و تحریم مورد تأکید بوده است و تا پایان سال افزایش تولید مناسبی خواهیم داشت.
خجسته‌مهر با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و توسعه میدان‌های نفت و گاز با محور میدان‌های مشترک، کشف بازارهای جدید و افزایش صادرات نفت و گاز در دولت سیزدهم انجام شد، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم ۴۶۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت و صنعت نفت باید این کسری بودجه را جبران می‌کرد.
وی ادامه داد: باید درآمدزایی و رشد اقتصادی را رقم می‌زدیم، همچنین افزایش کمّی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تکمیل زنجیره ارزش نیز در دستور کار بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه افزایش تولید نفت و گاز نیز از دیگر تکالیف وزارت نفت در دولت سیزدهم بوده است، گفت: در دولت سیزدهم صادرات نفت ۲.۵ برابر شده است.
امضای ۴ میلیارد دلار قرارداد توسعه میدان‌های نفت و گاز در دولت سیزدهم
خجسته‌مهر با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۴ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میدان‌های نفت و گاز امضا کردیم، ادامه داد: از این پنج میدان که قرارداد آن امضا شده است، سه میدان مشترک است و تا پایان امسال قراردادهای بزرگ و مهمی را امضا می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم از ۱۵۰ شرکت به بیش از ۶۰۰ شرکت در مجموعه وزارت نفت رسیده است، گفت: رهبر معظم انقلاب تکلیف کرد این شرکت‌ها نقش مهمی را بپذیرند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: یکی از موارد مهم جمع‌آوری گازهای مشعل یا همان گازهای همراه نفت است. کل گازهای مشعل و ظرفیتی که برای جمع‌آوری این گازها ایجاد می‌شود معادل ۲ میلیارد فوت‌مکعب (دو فاز استاندارد پارس جنوبی) است.
خجسته‌مهر با اشاره به اینکه طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ (پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس)، پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده برای تحقق این هدف به شمار می‌آیند و کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ (دهلران) هم برای این منظور در حال تکمیل است، در مجموع ۵ میلیارد دلار پروژه برای جمع‌آوری گازهای همراه تعریف شده است و تا پایان سال ۱۴۰۴ کل گازهای مشعل جمع‌آوری خواهند شد که درآمد ۲ میلیارد دلاری برای کشور به همراه دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی