۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۱۶۲۵۰۳

ضرر و زیان صنعت نفت آمریکا از سرمای شدید

پالایشگاه شرکت توتال در پورت آرتور تگزاس با ظرفیت ۲۳۸ هزار بشکه در روز، به خاطر کاهش شدید دما در گالف‌کوست آمریکا دچار قطعی برق شده و در حال تعمیر است. سرمای شدید هوا و چالش‌های عملکردی تولید نفت داکوتای شمالی را در روز سه‌شنبه ۵۰ درصد کاهش داده است.
ضرر و زیان صنعت نفت آمریکا از سرمای شدید
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،طوفان شدید زمستانی در آمریکا پالایشگاه شرکت توتال در پورت آرتور تگزاس با ظرفیت ۲۳۸ هزار بشکه در روز را تعطیل و فعالیت سایر پالایشگاه‌ها را مختل کرده است.
 طوفان شدید زمستانی در آمریکا یک پالایشگاه را در روز سه شنبه در تگزاس تعطیل کرده، باعث اختلال در عملکرد سایر پالایشگاه‌ها شده و تولید نفت داکوتای شمالی را نصف کرده است.
پالایشگاه شرکت توتال در پورت آرتور تگزاس با ظرفیت 238 هزار بشکه در روز، به خاطر کاهش شدید دما در گالف‌کوست آمریکا دچار قطعی برق شده و در حال تعمیر است. سرمای شدید هوا و چالش‌های عملکردی تولید نفت داکوتای شمالی را در روز سه‌شنبه 50 درصد کاهش داده است.
پالایشگاه اکسون موبیل هم در هوستون با ظرفیت 564440 بشکه در روز با اختلال در عملکرد مواجه شده بود.
شرکت فلینت هیلز ریسورسز هم اعلام کرد عملکرد پالایشگاه آن در تگزاس با ظرفیت 343 هزار بشکه در روز تحت تاثیر سرمای هوا قرار گرفته است. قیمت نفت آمریکا در روز گذشته با یک کاهش 0.4 درصدی به 72 دلار و 40 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت خام برنت با 0.2 افزایش 78 دلار و 29 سنت معامله می‌شد.
شرکت والرو انرژی هم بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده خود در واحد پالایش نفت در پورت‌آرتور را با ظرفیت 335 هزار بشکه در روز در روز دوشنبه آغاز کرد. ظرفیت پالایش این شرکت 210 هزار بشکه در روز پایین آمده است.
برخی از واحدهای اصلی سه پالایشگاه در پورت آرتور از جمله پالایشگاه موتیوا با ظرفیت 626 هزار بشکه در روز که بزرگ‌ترین پالایشگاه آمریکاست بسته شده‌اند.
شرکت ماراتون پترولیم هم اختلال در عملکرد پالایشگاه خود در تگزاس با ظرفیت 64 هزار بشکه در روز را اعلام کرده بود.
فعالیت در پالایشگاه دلک با ظرفیت 73 هزار بشکه در روز در تگزاس هم با مشکل مواجه شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی