۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۶۲۵۳۲

نفت برنت ۷۸ دلار و ۹۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۴ کاهش و ۷۸ دلار و ۹۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳ سنت معادل ۰.۰۴ درصد کاهش ۷۴ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۷۸ دلار و ۹۱ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۴ کاهش و ۷۸ دلار و ۹۱ سنت رسید.
  قیمت نفت در روز پنجشنبه به دنبال پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک در مورد رشد قابل توجه تقاضای جهانی برای نفت و همچنین مختل شدن تولید نفت آمریکا به خاطر طوفان افزایش یافت.
تاجران نفت همچنین نگران مخاطرات ژئوپلوتیکی در خاورمیانه هستند. پاکستان دو روز پس از حمله هوایی به ایران به تروریست‌ها در خاک پاکستان، یک حمله هوایی به اهداف نظامیان جدایی‌طلب بلوچ در خاک ایران انجام داده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 19 سنت معادل 0.24 کاهش و 78 دلار و 91 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 3 سنت معادل 0.04 درصد کاهش 74 دلار و 5 سنت معامله می‌شود.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور 2.5 میلیون بشکه در هفته منتهی به 12 ژانویه کاهش یافته است.
آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت 1.24 میلیون بشکه در روز در 2024 رشد کند. این رقم 180 هزار بشکه در روز بالاتر از پیش بینی قبلی این آژانس است.
 سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) هم در روز چهارشنبه اعلام کرد پیش بینی می‌کند رشد تقاضای جهانی در سال جاری میلادی برابر با 2.25 میلیون بشکه در روز باشد. این گروه همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود تقاضا برای نفت 1.85 میلیون بشکه در روز در 2025 افزایش یافته و به 106.21 میلیون بشکه در روز برسد.
فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت بازارهای نفت علی رغم تنش‌های خاورمیانه، افزایش عرضه و رشد آهسته تقاضا، در سال جاری میلادی متعادل هستند.
در آمریکا حدود 40 درصد از تولید نفت در داکوتای شمالی به خاطر سرمای هوا و چالش‌های عملکردی هنوز تعطیل است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده تولید نفت این کشور در هفته گذشته به رکورد 13.3 میلیون بشکه در روز رسیده است.
اطلاعات کشتیرانی نشان می‌دهد نفتکش‌هایی که مسیر خود را از دریای سرخ دور کرده‌ بودند، حالا بازگشته و از تنگه باب‌المندب عبور می‌کنند. اما تنش‌ها در منطقه همچنان تجارت جهانی و کشتیرانی را مختل کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی