۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۶۲۷۳۴

شناسایی عوامل مقصر در حادثه «مرکز نفت برداسپی»

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت با تأکید به اینکه اظهارنظرهای کارشناسان پزشکی قانونی و بازرسان ادارۀ کار برای حادثه در مرکز نفت برداسپی دریافت شده‌است، عنوان کرد: مقصران این حادثه به دادسرای این شهرستان احضار می‌شوند.
شناسایی عوامل مقصر در حادثه «مرکز نفت برداسپی»
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت از شناسایی مقصران حادثه در مرکز انتقال نفت برداسپی خبر داد.
افشین خسروی  با اشاره به آخرین وضعیت فوت پنج تکنسین در شرکت نفت برادسپی کوهدشت، اظهار داشت: پروندۀ فوت این افراد برای تحقیقات و قصور عوامل در آذر 1402 به دادسری این شهرستان ارسال شد.
وی با بیان اینکه پروندۀ قضایی جان‌باختن پنج تکنسین در مرکز نفت برادسپی کوهدشت بررسی شده‌است، افزود: علت دقیق فوت این افراد در پزشکی هم‌اکنون مشخص شده‌است.
دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت با تأکید به اینکه اظهارنظرهای کارشناسان پزشکی قانونی و بازرسان ادارۀ کار برای حادثه در مرکز نفت برداسپی دریافت شده‌است، عنوان کرد: مقصران این حادثه به دادسرای این شهرستان احضار می‌شوند.
وی با اشاره به برخورد قانونی با عوامل حادثه در مرکز انتقال نفت برداسپی، بیان کرد: پروندۀ مقصران علت این حادثه مطابق قانون در حال رسیدگی است و با این افراد مطابق قانون برخورد می‌شود.
پنج تکنسین عصر شنبه 18 آذر 1402، هنگام لایروبی مخزن 20 میلیون لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت برداسپی در روستای گندابه شیرواند، گرفتار شدند.
نخستین روایت‌ها پس از اعلام این حادثه، حکایت از گازگرفتگی تکنسین‌های اهل اصفهان داشت و در همان ساعات اولیه احتمال فوت این کارکنان قوت گرفت.
پنج تکنسین شرکت پیمانکاری ارگ‌سازان ناوه، ظاهراً در همان اولین دقایق اولیه جان خود را به‌دلیل انتشار گازهای فوق‌العاده سمی از دست داده بودند و پیکرهای‌شان یک روز بعد پیدا شد.
مرکز انتقال نفت «برداسپی» در سال 1385 به بهره‌برداری رسیده‌است و در 11.5 کیلومتری جنوب غربی شهر کوهدشت واقع شده‌است.
این مرکز ظرفیت انتقال 110 هزار بشکه فرآورده و 95 هزار بشکه نفت خام در روز را از طریق خط 16 اینچ دارد.
منبع:تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی