۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۱۶۲۹۸۶

واردات نفت هند از روسیه به پایین‌ترین سطح رسید

داده‌های آژانس ردیابی کشتی‌ ورتکسا (Vortexa) هم کاهش ۹ درصدی و رسیدن به رقم روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه را در دوره مورد بررسی نشان می‌دهد.
واردات نفت هند از روسیه به پایین‌ترین سطح رسید
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،واردات نفت هند از روسیه در ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی به پایین‌ترین حد خود در ۱۲ ماه گذشته رسید.
 داده‌های اولیه ردیابی کشتی نشان داد که واردات نفت خام هند از روسیه در پی تشدید تحریم‌های غرب علیه نفت سبک و شیرین نوع «سوکول» روسیه در ژانویه ۲۰۲۴ برای دومین ماه پیاپی با کاهش روبه‌رو بوده و به پایین‌ترین مقدار در یک سال گذشته رسیده است.
بر اساس این داده‌ها، سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت جهان، خرید نفت خام از عراق را برای جبران افت واردات از روسیه، افزایش داد.
بر اساس داده‌های گروه بورس اوراق بهادار لندن (LSEG)، واردات روزانه نفت خام هند از روسیه با ۴.۲ درصد افت به یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید.
داده‌های آژانس ردیابی کشتی‌ ورتکسا (Vortexa) هم کاهش ۹ درصدی و رسیدن به رقم روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه را در دوره مورد بررسی نشان می‌دهد.
سرنا هوانگ، رئیس بخش تحلیل مؤسسه ای‌پی‌ای‌سی ورتکسا (APAC Vortexa) در این باره گفت: اعمال طرح سقف قیمتی برای نفت خام روسیه، تحریم‌های اخیر ایالات متحده بر کشتی‌هایی که نفت روسیه را بالاتر از سقف قیمتی حمل می‌کنند و افزایش حق بیمه نفت‌کش‌ها در نتیجه حملات دریای سرخ، جذابیت نفت روسیه را برای پالایشگاه‌های هندی در ماه‌های اخیر کاهش داده است.
وی افزود: واردات نفت خام روسیه از هند در ماه‌های آینده ممکن است با افت بیشتری روبه‌رو شود.
هند پارسال پس از تحریم‌های غرب علیه بخش نفت روسیه، در پی تخفیف‌های بالای مسکو برای محموله‌های نفتی خود، عنوان خریدار اصلی نفت روسیه را از آن خود کرد.
واشینگتن در ماه دسامبر علیه  نفتکش‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حمل و نقل محموله‌های نفت خام روسیه که ناقض سقف ۶۰ دلاری بوده‌اند، تحریم‌های بیشتری اعمال کرد و در عین حال از بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات خواسته شد تا اطمینان حاصل کنند که محموله ها از سقف قیمتی خارج نمی‌شود.
در پی این تحریم‌ها، چند نفتکش که قرار بود محموله‌های نفت خام «سوکول» روسیه را به هند تحویل دهند، از مسیر خود منحرف شده‌اند.
بر اساس داده‌های گروه بورس اوراق بهادار لندن، هند قرار است حداقل پنج محموله نفت خام «سوکول» در ماه فوریه دریافت کند، در حالی که در ژانویه هیچ محموله‌ای در برنامه نداشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی