۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۱۶۳۰۳۶

نفت برنت ۷۸ دلار و ۷۵ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۲۰ افزایش به ۷۸ دلار و ۷۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا هم با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۷ افزایش، ۷۳ دلار و ۵۱ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۷۸ دلار و ۷۵ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۷۵ سنت رسید.
  قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه افزایش یافته است. انتظار می‌رود رشد تولید نفت خام آمریکا تا 2025 ثابت باشد. بدین ترتیب نگرانی در مورد عرضه مازاد نفت فروکش کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 16 سنت معادل 0.20 افزایش به 78 دلار و 75 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا هم با 20 سنت معادل 0.27 افزایش، 73 دلار و 51 سنت معامله می‌شود.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز سه‌شنبه در گزارش خود از دورنمای کوتاه مدت انرژی اعلام کرد تولید نفت این کشور تا فوریه 2025 از رکورد دسامبر 2023 یعنی 13.3 میلیون بشکه در روز فراتر نخواهد رفت.این اداره همچنین پیش‌بینی خود از رشد تولید داخلی نفت در 2024 را 120 هزار بشکه در روز پایین آورد و 170 هزار بشکه در روز اعلام کرد. تولید نفت آمریکا 1.02 میلیون بشکه در روز در سال گذشته میلادی رشد داشت.
اطلاعات دولتی آمریکا در مورد ذخایر نفتی این کشور امروز منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا 1.9 میلیون بشکه در روز طی هفته گذشته افزایش یافته باشد که دلیل آن را می‌توان بهبود تولید پس از سرمای شدید و آغاز فصل تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها دانست.
در این بین، قطر و مصر به عنوان میانجی آماده گفتگوهای دیپلماتیک برای از بین بردن اختلافات بین رژیم صهیونیستی و حماس در مورد طرح آتش بس و غزه می‌شود.
تاجران به دقت شرایط خاورمیانه مخصوصاً حمله به کشتی‌ها توسط یمن را زیر نظر دارند. حملات یمن حمل و نقل دریایی از طریق کانال سوئز که سریع‌ترین مسیر بین آسیا و اروپاست را مختل کرده است. 12 درصد تجارت جهانی نفت از این کانال انجام می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی