۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۶۳۰۷۱

آغاز توسعه میدان بابا قیر با حفر نخستین چاه

میدان گازی بابا قیر در ۴۲ کیلومتری جنوب غرب کبیر کوه و در نزدیکی شهر گیلان غرب در استان کرمانشاه واقع است نخستین چاه اکتشافی در سال ۱۳۵۲ انجام گرفت و وجود ذخایر گاز در سازندهای ایلام و سروک به اثبات رسید.
آغاز توسعه میدان بابا قیر با حفر نخستین چاه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،در راستای تامین خوراک پایدار پالایشگاه گاز ایلام، نخستین حلقه چاه در میدان گازی باباقیر باهدف کسب اطلاعات تکمیلی جهت کاهش عدم قطعیت مخزنی و نیز تسریع درروند توصیف و توسعه میدان حفاری می شود.
 مهندس مهدی حیدری مدیر عامل شرکت و هیأت همراه در بازدید از این میدان با اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون دکل ۵۴ فتح در میدان بابا قیر بر روی موقعیت چاه مستقر شده و حفاری آن به زودی آغاز و پیش بینی می‌شود عملیات حفاری طی مدت پنج ماه به طول انجامد و تا عمق ۳۲۰۰ متری حفاری خواهد شد.
وی افزود: در طرح توسعه میدان گازی بابا قیر تولید روزانه هفت میلیون متر مکعب با حفاری ۱۰ حلقه چاه با هزینه حدود ۱۸۰ میلیون دلار در قالب قراردادهای بالادستی در دستور کار قرار دارد. میزان حجم گاز درجای میدان حدود ۹۰ میلیارد متر مکعب برآورد شده است.
بر اساس این گزارش، میدان گازی بابا قیر در ۴۲ کیلومتری جنوب غرب کبیر کوه و در نزدیکی شهر گیلان غرب در استان کرمانشاه واقع است نخستین چاه اکتشافی در سال ۱۳۵۲ انجام گرفت و وجود ذخایر گاز در سازندهای ایلام و سروک به اثبات رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


مهندس مهدی حیدری باید بجای خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت شود
فرج
حیدری خیلی هنر کند فساد خانمان سوز سازمان خود را مداوا کند