۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۶۳۲۲۲

نفت برنت ۸۲ دلار و ۸۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۴ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۱۴ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۸۲ دلار و ۸۲ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸۲ سنت رسید.
 قیمت نفت در روز جمعه به دنبال پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر آهسته شدن روند رشد تقاضا، تغییر چندانی نداشت است. اما اطلاعات مربوط به ضعف خرده فروشی در آمریکا امید به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را بالا برده و قیمت نفت را در روز گذشته افزایش داده بود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 4 سنت معادل 0.05 درصد کاهش به 82 دلار و 82 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 11 سنت معادل 0.14 درصد افزایش 78 دلار و 14 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از یک درصد در روز پنجشنبه افزایش قیمت داشتند. کاهش بیش از حد انتظار خرده‌فروشی در آمریکا امید به پایین آمدن زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش داده که می‌تواند به نفع تقاضا برای نفت باشد.
گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد خرده فروشی در این کشور 0.8 درصد در ژانویه پایین آمده که بیشترین کاهش از فوریه 2023 بوده است. اقتصاددان‌ها انتظار یک کاهش 0.1 درصدی را داشتند.
سرمایه‌گذاران همینطور که منتظر مشخص شدن روند کاهش نرخ بهره هستند، تحولات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را هم زیر نظر دارند که می‌تواند زنجیره‌های عرضه نفت خام را تحت تاثیر قرار دهد. پیش بینی می‌شود قیمت نفت آمریکا تا مدتی بین 70 تا 80 دلار در هر بشکه باشد.
آژانس بین‌المللی انرژی در روز پنجشنبه اعلام کرد شتاب رشد تقاضای جهانی برای نفت کاهش یافته و پایین‌تر از پیش‌بینی‌های انجام شده برای 2024 خواهد بود. این دورنما درست بر خلاف آن چیزی است که اوپک پیش‌بینی می‌کند.
آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود آورده است تقاضای جهانی برای نفت 1.22 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی رشد خواهد داشت. اما اوپک همچنان بر پیش‌بینی قبلی خود مبنی بر رشد 2.25 میلیون بشکه‌ای تقاضا اصرار دارد.
حزب الله لبنان در روز پنجشنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور و به شهادت رسیدن حداقل 10 غیرنظامی لبنانی، یکی از شهرهای شمال فلسطین اشغالی را مورد اصابت موشک قرار داده است.
در این بین نیروهای رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه به بزرگترین بیمارستان غزه حمله کردند.
تحلیلگران عقیده دارند تحولات خاورمیانه به بازار نفت راه یافته و تعیین کننده قیمت نفت خام خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی