۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۶۳۵۱۹

تجمع کارگران پالایشگاه‌های پارس جنوبی

بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل، تغییر سیستم اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو- دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و ساماندهی وضعیت رانندگان استیجاری از جمله مهم‌ترین مطالبات این کارگران است.
تجمع کارگران پالایشگاه‌های پارس جنوبی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،کارگران پیمانکاری مجتمع‌های گاز پارس جنوبی، مقابل ساختمان اداریِ پالایشگاه‌های مجتمع گاز تجمع کردند و کارگران برخی از این پالایشگاه‌ها به نشانه‌ی اعتراض دست از کار کشیدند.
 جمعی از کارگران پیمانکاری مجتمع‌های گاز پارس جنوبی، امروز شنبه، ۱۲ اسفندماه، مقابل ساختمان اداریِ پالایشگاه‌های مجتمع گاز تجمع کردند و کارگران برخی از این پالایشگاه‌ها به نشانه‌ی اعتراض دست از کار کشیدند. 
بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل، تغییر سیستم اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو- دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و ساماندهی وضعیت رانندگان استیجاری از جمله مهم‌ترین مطالبات این کارگران است. 
علیرضا میرغفاری (عضو کانون عالی انجمن صنفی کارگران و رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر) در خصوص اعتراضاتِ اخیر کارگرانِ پالایشگاه‌‎های گاز پارس جنوبی گفت: کارگران مجتمع پارس جنوبی شنبه‌های متولی در اعتراض به‌عدم تحقق خواسته‌های چند ساله‌ی خود مقابلِ پالایشگاه‌ها تجمع کردند. این تجمعات چندین شنبه‌ی متوالی ادامه داشت اما دو هفته‌ی اخیر کارگران تجمعاتِ خود را متوقف کردند. ما در واقع به احترام ایامِ بهمن ماه این اعتراضات را متوقف کردیم تا عملکردِ مسئولان را ببینیم و اگر قرار است اقدامی انجام دهند در این دو هفته فرصتِ کافی داشته باشند. 
وی بیان کرد: در این بازه‌ی دو هفته‌ای نه تنها هیچ اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفت، که اتفاقات تلخی هم رقم خورد؛ از جمله کارفرمای پالایشگاه دوازدهم اقدام به جابه‌جایی خوابگاهِ کارگران کرد. در حالی که خوابگاهِ فعلی کارگران شرایطِ بسیار بدی دارد، کارفرما به دنبال این بود که با انتقال کارگران به خوابگاهِ دیگر، شرایط کارگران را بدتر کند. 
میرغفاری ادامه داد: تعدادی از همکاران نیز در پالایشگاه‌های دیگر تهدید به جابه‌جایی و یا حذف اضافه‌کاری شدند. در پالایشگاه سوم نیز کارفرما راننده‌ای را به دلیلِ اعتراض به حقوق ۸ میلیون تومانیِ خود بعد از ۱۳ سال، اخراج کرد. 
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر گفت: در برخی از پالایشگاه‌ها نیز از کارگران بدون رعایتِ کرامتِ آن‌ها، تست اعتیاد مقابل ورودی گرفتند. 
میرغفاری گفت: در کنار همه‌ی این موارد، کیفیتِ غذای کارگرانِ پالایشگاهِ هفتم نیز به قدری وخیم شد که این کارگران مجبور شدند اواخر هفته‌ی گذشته از خوردن غذا خودداری کنند. 

منبع:ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


خصوصی سازی =تبعیض
خصوصی سازی نفت و پتروشیمی ایران
= فساد + اختلاف طبقاتی
+ تبعیض شغلی + کسری بودجه + تورم دو رقمی

شرکت ملی نفت ایزان ، واقعا ملی شود !!