۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۶۳۵۸۷

پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده

ضیاییان اظهار کرد: جمعه(۱۸ اسفند) در مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس وزش باد رخ می‌دهد همچنین دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.
پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده اعلام کرد.
  رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: شدت فعالیت سامانه بارشی در روز سه شنبه (۱۵ اسفند) در شرق استان هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است که همراه با رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.
صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز (۱۴ اسفند) فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مرکز، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور ادامه دارد همچنین بارش پراکنده در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز رخ می‌دهد. شدت بارش امروز در شمال خوزستان، شمال فارس، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد است. بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.
وی ادامه داد: سه شنبه (۱۵ اسفند) علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در روز سه‌شنبه در شرق استان هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهد بود که با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید همراه می‌شود.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: چهارشنبه (۱۶ اسفند) در مناطقی از جنوب شرق کشور رگبار باران و وزش باد رخ می‌دهد. از اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه (۱۷ سفند) با گذر امواج تراز میانی جو به‌تدریج در شمال غرب مناطقی از غرب سپس در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در ادامه اظهار کرد: جمعه(۱۸ اسفند) در مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس وزش باد رخ می‌دهد همچنین دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشوردرباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ اسفند) نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۱۶ اسفند) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۷- و ۵- درجه سانتیگراد و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای ۲۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی