۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۶۳۶۴۴

اقتصاد غیرنفتی عربستان از نفت پیشی گرفت

اقتصاددان ارشد بانک ریاض گفت که رشد به دلیل بخش خدمات و ساخت‌وساز بوده است. وی افزود علاوه بر این، افزایش سفارش‌های جدید صادراتی نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای محصولات داخلی از بازارهای بین‌المللی و رقابت‌پذیری بالا در صنایع داخلی است.
اقتصاد غیرنفتی عربستان از نفت پیشی گرفت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری غیرنفتی در عربستان سعودی در ماه فوریه بهبود یافته است که با حمایت از سریع‌ترین رشد تولید در پنج ماه گذشته صورت گرفته است.
 شاخص مدیران خرید بانک ریاض عربستان سعودی در ماه فوریه به ۵۷.۲ رسید که از ۵۵.۴ در ژانویه که کمترین میزان در دو سال گذشته بود، افزایش یافت.
زیرشاخص تولید به ۶۱.۵ رسید که سریع‌ترین سرعت رشد از ماه سپتامبر است که نشان‌دهنده شتاب تقاضای بیشتر است. فعالیت سفارشات جدید نیز با بازگشت به رشد سفارشات صادراتی بهبود یافت. زیرشاخص سفارش‌های جدید از ۶۰.۵ در ژانویه به ۶۲.۲ در ماه گذشته افزایش یافت اما این افزایش نسبت به ماه‌های اخیر کندتر بود.
نایف الغیث، اقتصاددان ارشد بانک ریاض گفت که رشد به دلیل بخش خدمات و ساخت‌وساز بوده است. وی افزود علاوه بر این، افزایش سفارش‌های جدید صادراتی نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای محصولات داخلی از بازارهای بین‌المللی و رقابت‌پذیری بالا در صنایع داخلی است.
طبق گزارش رویترز، وزیر دارایی عربستان در ماه فوریه اظهار کرد که انتظار می‌رود رشد غیرنفتی عربستان در میان مدت به بالای ۵ درصد برسد که اندکی کمتر از رقم ۶ درصدی پیش‌بینی شده قبلی است. فعالیت‌های غیرنفتی در سال گذشته عملکرد بسیار بهتری از بخش نفت داشتند که به دلیل کاهش تولید نفت و کاهش قیمت‌ها به شدت کاهش یافت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی