۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۱۶۳۷۰۲

کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا

به گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها ۱۲۴ دستگاه معادل ۱۶.۶ درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است.
کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا برای نخستین بار در سه هفته اخیر خبر داد.
 شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به هشتم مارس (جمعه، ۱۸ اسفندماه)  تعداد دکل‌های حفاری فعال نفت و گاز خود را برای نخستین بار در سه هفته اخیر کاهش دادند.
بر اساس گزارش این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به هشتم مارس با هفت دستگاه کاهش به ۶۲۲ دکل رسید که پایین‌ترین تعداد از ۱۶ فوریه (جمعه، ۲۷ بهمن‌ماه) است.
به گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها ۱۲۴ دستگاه معادل ۱۶.۶ درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است.
شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با دو عدد کاهش به ۵۰۴ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از ۲۳ فوریه (جمعه، چهارم اسفندماه) به‌شمار می‌رود، حال آنکه تعداد دکل‌های گازی آمریکا با چهار عدد کاهش به ۱۱۵ دستگاه رسید که بیشترین کاهش از ماه نوامبر تاکنون است.
شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ و رشد ۶۷ درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالا رفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهامداران به‌ جای بالا بردن تولید از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌شمار می‌آید.
قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از ثبت کاهش ۱۱ درصدی در سال ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۹ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش داشته است. در همین حال، معامله‌های آتی گاز آمریکا نیز پس از افت ۴۴ درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون بیش از ۲۷ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است.
تولید گاز طبیعی آمریکا در ماه گذشته میلادی حدود ۷ درصد کاهش یافت، زیرا پس از سقوط قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح در سه سال و نیم اخیر، تولیدکنندگان تولید خود را کاهش دادند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی