۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۶۳۸۰۵

قیمت نفت سنگین ایران بالا رفت

تولید نفت ایران با ۵۱۵ هزار بشکه در روز کاهش، در ۳.۱۴۸ میلیون بشکه در روز ایستاد.
قیمت نفت سنگین ایران بالا رفت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در فوریه، برای دومین ماه متوالی افزایش یافت.
 جدیدترین گزارش بازار نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نشان داد قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در فوریه، به ۸۰ دلار و ۳۴ سنت رسید که ۲۰ سنت معادل ۰.۲ درصد در مقایسه با قیمت ۸۰ دلار و ۱۴ سنت در ژانویه، افزایش داشت. قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، به ۸۰ دلار و ۲۴ سنت در مقایسه با میانگین ۸۱ دلار و ۷۲ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ رسید.
ارزش سبد نفتی اوپک در فوریه، به ۸۱ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ژانویه، یک دلار و ۱۹ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، به ۸۰ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با میانگین قیمت ۸۱ دلار و ۷۵ سنت در مدت مشابه سال میلادی گذشته، یک دلار و ۱۳ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.
طبق آمار منابع ثانویه اوپک، مجموع تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۲ کشور عضو است، در فوریه، به ۲۶.۵۷ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای ماه به ماه، ۲۰۳ هزار بشکه در روز افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در لیبی و نیجریه افزایش پیدا کرد اما در ایران و عراق کاهش داشت.
تولید نفت ایران با ۵۱۵ هزار بشکه در روز کاهش، در ۳.۱۴۸ میلیون بشکه در روز ایستاد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی