۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
کد مطلب : ۱۶۳۸۳۴

پاکسازی سواحل عسلویه و پارک ملی نایبند توسط مبین انرژی 

پاکسازی سواحل عسلویه و پارک ملی نایبند از سال ۱۳۹۸ توسط شرکت مبین انرژی آغاز شده و این شرکت در نظر دارد این برنامه را به طور مستمر در سال‌های آینده نیز ادامه دهد. 
پاکسازی سواحل عسلویه و پارک ملی نایبند توسط مبین انرژی 
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت مبین انرژی خلیج فارس، در راستای تعهدات اجتماعی خود و به منظور حفظ محیط زیست، برای پنجمین سال متوالی اقدام به پاکسازی سواحل عسلویه و پارک ملی نایبند کرد. 
  در این پاکسازی که از روز ۲۰ اسفندماه شروع شده، بیش از ۴۰۰ نفر-روز از کارکنان مبین انرژی و جمعی از فعالان محیط زیست حضور خواهند داشت. 
در سنوات گذشته این عملیات پاکسازی، مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هکتار از سواحل و پارک ملی نایبند پاکسازی را پوشش داده و بیش از ۸۰ تن زباله جمع‌آوری و به مراکز بازیافت منتقل می‌شده است و پیش بینی می‌شود امسال نیز همین میزان اراضی تحت پاکسازی قرار گیرد. 
معاون مرکز راهبرد و مطالعات و مشاور محیط‌زیست مبین، در حاشیه این برنامه گفت: «حفظ محیط زیست و پاکسازی سواحل از زباله‌ها، وظیفه‌ای همگانی است و ما به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در منطقه عسلویه، خود را موظف به انجام این کار می‌دانیم.» 
مهندس پژمان خلیلی افزود: «این پاکسازی در آستانه سال نو انجام می‌شود تا سواحل زیبای منطقه برای استقبال از هموطنان عزیز در ایام نوروز آماده شود.» 
وی با اشاره به اقدامات مبین انرژی در زمینه حفظ محیط زیست، گفت: «این شرکت در سال‌های گذشته اقدامات متعددی در زمینه حفظ محیط زیست انجام داده  که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، استفاده از سیستم‌های کم‌مصرف آب و انرژی، و کاشت درخت در منطقه اشاره کرد.» 
او در پایان از همه کسانی که در این پاکسازی مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد. 
گفتنی است، پاکسازی سواحل عسلویه و پارک ملی نایبند از سال ۱۳۹۸ توسط شرکت مبین انرژی آغاز شده و این شرکت در نظر دارد این برنامه را به طور مستمر در سال‌های آینده نیز ادامه دهد. 
لازم به ذکر است که رییس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه، رییس محیط زیست سازمان منطقه ویژه پارس و رییس محیط زیست پتروشیمی، در جمع همیاران محیط زیست حاضر و از اقدام آن‌ها در پاکسازی سواحل عسلویه و پارک ملی نایبند تقدیر و تشکر کردند. 
در این مراسم، مهندس موذنی، رییس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه، با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، گفت: «اقدام شرکت مبین انرژی در پاکسازی سواحل و پارک ملی نایبند، اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.» 
وی افزود: «این حرکت نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال در منطقه عسلویه به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهند و این موضوع می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها باشد.» 
دکتر زیارتی، رییس محیط زیست سازمان منطقه ویژه پارس، نیز در این مراسم گفت: «سازمان منطقه ویژه پارس از برنامه‌های زیست‌محیطی شرکت‌های فعال در منطقه حمایت می‌کند و امیدواریم این برنامه‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی