۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۱۶۳۸۴۲

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا کمتر از یک ماه پیش نیز اعلام کرد که سه فرد و چهار نهاد را به دلیل انتقال فناوری پیچیده‌ آمریکایی به ایران تحریم کرد.
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب اعلام کرد که شبکه‌ای از شرکت‌ها و افرادی را که در تسهیل انتقال فناوری دهها شرکت آمریکایی به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران نقش داشتند، تحریم کرد.
 وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این تحریم‌ها به شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) وابسته به بانک مرکزی ایران مربوط می‌شود.
بر اساس این بیانیه، شعبات و شرکت‌های وابسته به شرکت خدمات انفورماتیک ایران در ترکیه و امارات و سه فرد مرتبط با آنها تحریم شده‌اند. یکی از این افراد، «پوریا میردامادی» یک تبعه ایرانی-فرانسوی است.
«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم گفت که بانک مرکزی ایران در تامین حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «نقشی حیاتی ایفا کرده است.»
وزارت خزانه‌داری آمریکا کمتر از یک ماه پیش نیز اعلام کرد که سه فرد و چهار نهاد را به دلیل انتقال فناوری پیچیده‌ آمریکایی به ایران تحریم کرد.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: این تحریم‌ها سه فرد و چهار نهاد مرتبط با انتقال فناوری پیچیده آمریکا برای استفاده توسط بانک مرکزی ایران هدف قرار داده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود که شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) در ایران وابسته به بانک مرکزی ایران، شرکت ABS در امارات، شرکت L.L.C در امارات و شرکت Ted در ترکیه نهادهایی هستند که تحریم شده‌اند.
این وزارتخانه از سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک، پوریا میردامادی کارمند این شرکت و محمدرضا خادمی رئیس L.L.C به عنوان افراد تحریم‌شده نام برد.
دولت دموکرات جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا به رغم شعار رویکرد دیپلماسی و کاهش تنش، همچنان سیاست های فشار حداکثری دولت جمهوریخواه دونالد ترامپ را در پیش گرفته و به بهانه های مختلف از جمله حقوق بشری و جنگ های اوکراین و اسرائیل، تحریم های ضد ایرانی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی