۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۱۶۳۸۷۸

افزایش حمله به پالایشگاه‌های نفت روسیه

یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: اوکراین شب گذشته، پالایشگاه سومی را در این منطقه هدف حمله قرار داد که پالایشگاه بزرگ کویبیشف بود.
افزایش حمله به پالایشگاه‌های نفت روسیه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،پالایشگاه‌های نفت بیشتری هدف حملات پهپادی اوکراین به تاسیسات انرژی روسیه قرار گرفتند که بسیاری از آنها، در عمق خاک روسیه قرار دارند.
 حملات روز شنبه، پالایشگاه‌هایی در منطقه سامارای روسیه را هدف گرفتند که بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از مرز اوکراین فاصله دارند.
خبرگزاری ریا نووستی به نقل از دیمیتری آزاروف، فرماندار منطقه سیزران، گزارش کرد یک واحد پالایش محصول نفتی در پالایشگاه نفت روس‌نفت در سیزران، آتش گرفت. این پالایشگاه با ظرفیت ۸.۵ میلیون بشکه در سال معادل ۱۷۰ هزار بشکه در روز، طراحی شده است.
خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه به نقل از مقامات محلی، گزارش کرد یک حمله پهپادی دیگر به پالایشگاه نفت اسلاویانسک-نا-کوبانی در منطقه جنوبی کراسنودار روی داد. آتش سوزی ناشی از این حمله، خاموش شده و یک نفر ظاهرا بر اثر حمله قلبی، جان خود را از دست داده است.
فرماندار اعلام کرد تلاش برای حمله به پالایشگاه دوم در نووکویبیشفسک، دفع شد.
یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: اوکراین شب گذشته، پالایشگاه سومی را در این منطقه هدف حمله قرار داد که پالایشگاه بزرگ کویبیشف بود.
شدت خسارات معلوم نیست و مقامات روسیه هم به تاسیسات کویبیشف، اشاره ای نکرده اند.
اوکراین در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که احتمالا ولادیمیر پوتین برای یک دوره ۶ ساله دیگر به پیروزی می رسد، حملات متعددی را علیه تاسیسات پالایش نفت روسیه انجام داده است. رای گیری یکشنبه به پایان می رسد.
مقامات اوکراین گفته‌اند هدفشان، آسیب زدن به صنعت مهمی که درآمد جنگ روسیه را تامین می‌کند و مختل کردن عرضه سوخت داخلی است.
پیش از حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های متعدد، نرخ پالایش نفت روسیه به بالاترین میزان در دو ماه گذشته افزایش پیدا کرده بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، رسانه های روسیه به نقل از سرویس مطبوعاتی مقامات سیزران گزارش کردند وسعت منطقه آتش سوزی در سیزران، به ۵۰۰ متر مربع رسیده است. کارگران تخلیه شده اند و هیچ تلفاتی وجود نداشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی