۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۶۳۹۷۷

پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی کپلر، حدود ۷.۶ میلیون بشکه نفت معادل ۲۵۶ هزار بشکه در روز با سه کشتی بسیار بزرگ و سه کشتی سوئزمکس، به مقصد هند در حرکت است.
پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،در بحبوحه اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت روسیه، بیش از ۲۵۰ هزار بشکه در روز نفت خام آمریکا در ماه آینده به هند می‌رسد که بالاترین میزان در بیش از یک سال گذشته است.
 هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، تلاش می‌کند تامین نفت مورد نیاز خود را متنوع کند زیرا تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو، فروش نفت روسیه به هند را تهدید می‌کند.
طبق اعلام شرکت تحقیقاتی کپلر، حدود ۷.۶ میلیون بشکه نفت معادل ۲۵۶ هزار بشکه در روز با سه کشتی بسیار بزرگ و سه کشتی سوئزمکس، به مقصد هند در حرکت است.
طبق داده‌های شرکت مالی  LSEG، کشتی‌هایی که عمدتا به سمت سواحل غربی هند حرکت می‌کنند، توسط شرکت ریلاینس اینداستریز، ویتول، اکوئینور و سینوکور و شرکتهای دیگر کرایه شده اند.
هند تا قبل از سال ۲۰۲۲، به ندرت نفت روسیه را که هزینه‌های حمل بالایی داشت، خریداری می‌کرد اما پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه به اروپا، پالایشگاه‌های هندی به خریداران بزرگ نفت روسیه تبدیل شدند و از قیمت پایین‌تر آن بهره بردند.
آمریکا در دومین سالگرد حمله نظامی روسیه به اوکراین و در واکنش به مرگ الکسیس ناوالنی، مخالف سیاسی کرملین، تحریم‌های جدیدی را در ماه میلادی گذشته علیه روسیه وضع کرد. در میان ۵۰۰ هدف تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا، شرکت نفتکش سوفکامفلوت و بیش از ده‌ها نفتکش مرتبط به این شرکت دولتی روسی، قرار گرفتند.
منابع آگاه هفته گذشته به رویترز گفتند: شرکت ریلاینس هند که گرداننده بزرگترین مجتمع پالایشی جهان است، پس از تحریم‌های اخیر آمریکا، نفت روسیه که در نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت حمل می‌شود را خریداری نخواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع، پالایشگاه‌های هندی بیشتری قصد دارند از پذیرش کشتی‌های سوفکامفلوت خودداری کنند و این امر ممکن است واردات نفت روسیه تحت تاثیر قرار دهد و روسیه را با بازارهای کمتری برای محصول شاخص خود روبرو کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی