۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۶۴۰۸۶

پتروچاینا دومین شرکت بزرگ سهام چین شد

برای پتروچاینا، افزایش تقاضای داخلی در سال گذشته به رکورد سود و پرداخت سود سهام کمک کرد. تسلط این کشور در بازار گاز طبیعی کشور نیز به نظر می رسد که آن را در سال های آینده در جای خوبی قرار دهد.
پتروچاینا دومین شرکت بزرگ سهام چین شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  ارزش بازار شرکت پتروچاینا، غول نفتی چین، از ارزش بازار وام دهنده بزرگ این کشور یعنی آی سی بی سی فراتر رفته و آن را به دومین شرکت بزرگ بورسی در سرزمین اصلی چین تبدیل کرده است.
 افزایش نزدیک به 42 درصدی ارزش سهام این شرکت در سال جاری، ارزش بازار آن را به 1.76 تریلیون یوان (244 میلیارد دلار) رسانده است و از سرمایه بانک صنعتی و تجاری چین پیشی گرفته است. آخرین باری که پتروچاینا بزرگتر از ICBC بود در سال 2015 بود، زمانی که عنوان بزرگترین سهام خشکی را برای سال ها در اختیار داشت.
 افزایش قیمت نفت در سال جاری به افزایش سهام شرکت های انرژی در سراسر جهان کمک کرده است. برای پتروچاینا، افزایش تقاضای داخلی در سال گذشته به رکورد سود و پرداخت سود سهام کمک کرد. تسلط این کشور در بازار گاز طبیعی کشور نیز به نظر می رسد که آن را در سال های آینده در جای خوبی قرار دهد.
 شرکت‌های بورسی چین که سود سهام بالایی می‌پردازند، امسال در میان نوسانات بازار، به گزینه محبوبی برای سرمایه‌گذاران محلی تبدیل شده‌اند. صنعت انرژی بهترین زیرمجموعه عملکرد در معیار خشکی در سه ماهه اول است.
  سایر همتایان از جمله CNOOC Ltd. و China Merchants Energy Shipping Co نیز در میان بزرگترین برندگان شاخص CSI 300 در سال جاری ظاهر شده اند. سهام اولی که امسال نیز 42 درصد رشد کرد، احتمالا می تواند از شرکت فناوری معاصر آمپرکس پیشی بگیرد و هشتمین سهام بزرگ بازار باشد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی