۴
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۱۵۸۰۱۵
فرار رو به جلوی پالایش و پخش در ماجرای بنزین؛

سالاری گذشتگان را مقصر دانست!

سالاری از به کارگیری خودروهای سوخت‌رسان به عنوان یک دستاورد دولت سیزدهم و راهکار رفع چالش صحبت کرده که این نیز مربوط به دولت گذشته است و مشابه دیگر مسئولین این دولت با دستاوردسازی از گذشتگان درحال کارنامه سازی است.
سالاری گذشتگان را مقصر دانست!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،آمار و اطلاعات ناصحیح و تحلیل‌های عجیبی که این روزها توسط جلیل سالاری مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه‌ جبهه پایداری در وزارت نفت در رابطه با مصارف بنزین و گازوئیل در رسانه‌ها مطرح می‌شود به قدری پوپولیستی است که بدون توجه به پارامترهای اصلی اثرگذار بر مصرف صرفاً به جهت توجیه عملکرد ضعیف خود و تیم منصوب او در مجموعه های پالایش و پخش مطرح می‌شود.
سالاری در مصاحبه‌ای مصرف بنزین استان تهران را با مجموع سه استان اصفهان، کرمان و فارس برابر دانسته و با ارائه این مطلب کمبود مجاری عرضه در سطح تهران را به عنوان یک چالش مطرح می‌کند در صورتی که این عدم توسعه دقیقاً به حوزه کاری ایشان مربوط بوده چرا که مجموعه پالایش و پخش وظیفه چاره اندیشی، سیاست‌گذاری و رفع این چالش را دارد.
جالب اینجاست که سالاری از به کارگیری خودروهای سوخت‌رسان به عنوان یک دستاورد دولت سیزدهم و راهکار رفع چالش صحبت کرده که این نیز مربوط به دولت گذشته است و مشابه دیگر مسئولین این دولت با دستاوردسازی از گذشتگان درحال کارنامه سازی است.
استفاده ابزاری از آمار و تنزل کار تحقیقی به برداشت پوپولیستی از اطلاعات در جدول زیر مشهور است اعلام برابری مصرف بنزین تهران با ۳ استان بزرگ کشور اگرچه در نگاه اول مخاطب را به تعجب وا می‌دارد و گوینده را به عنوان مسئول تامین سوخت کشور درموضع ترحم قرار می‌دهد اما با نگاهی دقیق‌تر به راحتی مظلوم نمایی صورت گرفته رنگ می‌بازد.
همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌شود مجموع جمعیت سه استان مورد اشاره با جمعیت تهران برابر است!
استان جمعيت
(ميليون نفر)
مساحت
(ميليون نفر)
حدود مصرف
(ميليون ليتر)
تهران 14 12,981 21
اصفهان 5.5 107,029 7
فارس 5 122,608 7
كرمان 3.5 183,285 7
مجموع سه استان 14 412,922 21
به عبارت دیگر سرانه مصرف سه استان و تهران برابر است که امری کاملاً عادی و فاقد هرگونه حساسیت خبری است. قابل توجه این است که بخش قابل توجهی از سوخت مصرفی تهران در ترافیک می‌سوزد که ناشی از عدم توجه کافی به توسعه زیرساخت‌های شهری، فقدان طراحی کارآمد مسیرهای شهری از قبیل انتخاب جهت‌های صحیح ترافیکی معابر، ضعف گسترده سیستم حمل و نقل عمومی و... استان عمدتاً متوجه وزارت کشور و شهرداری تهران است حال آنکه خودروسازها همواره هدف حمله معاون وزیر سهمیه جبهه پایداری دروزارت نفت هستند!
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


همکار ارجمندروزی که آقای جواد اوجی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس رفتند، و وعده مهم دادندکه ظرفیت پالایش نفت کشور طی چهار سال آینده ۱.۵ برابر می شود؛ یعنی بیش از سه میلیون بشکه در روز,اگربه ما نفتی ها گفته بودید قراراست آقای جلیل سالاری وباحمایت آقایان ض....و ش....مدیرعامل پالایش پخش جهت اجرای این راهبردشوندهمانروز براساس سوابق به آقای اوجی میگفتیم یا عدد خودراخیلی کمترازاین متعهدنمایند یااصلازیربار سالاری نروند چون وی برای ماموریت اینکاره نیست چراکه وی تنهاشیفته قدرت ویک مدیر کاملاخودرای است واین کار بزرگ به همدلی وبسیج کلیه مجموعه ها وتوکل برخدانیازداردنه سوءاستفاده از اعتماد واذهان عمومی وقدرناشناسی از این لطف خدادادی به ایشان!!