۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۶۰۱۳۱
فرابورس پاسخ دهد؛

چرا باید شرکت های ناکارآمدی همچون شلرد در فرابورس پذیرش شوند؟!

مطابق با صورت هاي مالي شش ماهه پتروشيمي لردگان، سود هر سهم اين شركت در نيمه نخست امسال با افت ۸٠ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۱۷ ريال كاهش يافت.
چرا باید شرکت های ناکارآمدی همچون شلرد در فرابورس پذیرش شوند؟!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالی پتروشیمی لردگان از موافقت هیات پذیرش فرابورس برای ورود شلرد به بازار دوم فرابورس خبر داد که گمان می رود با مشکلات فنی پیش پای این شرکت در طول عمر کوتاه تولیدی خود و همچنین کاهش شدید سودآوری در شش ماهه ابتدای سال جاری، فرابورس ایران باید تمهیدات جدی تری را برای پذیرش این مدل شرکت ها و صیانت از حقوق سهامداران در نظر بگیرد.
چراکه حضور شرکت هایی که در تداوم سودآوری آن ها شک و تردید وجود دارد نمی بایست در تابلوی بورس و فرابورس حضور داشته باشند.
در این خصوص يك فرد آگاه در گفتگو با نفت ما اعلام كرد: آثار مثبتي در خصوص پذيرش شلرد بر تابلوي بازار دوم فرابوس براي سهام شركت ايجاد مي شود كه البته بايد ديد مديريت پتروشيمي لردگان توانايي اجراي شروط هيات پذيرش فرابورس را دارد يا خير.
از جمله اين شروط مي توان به اين موارد اشاره كرد: پاسخ به سوالاتي از قبيل، تاثير افزايش نرخ خوراك گاز بر بودجه شركت، برنامه شركت جهت وصول مطالبات از جهاد كشاورزي و همچنين تعهدات سهامدار (فارس و پترول) عمده مبني بر انجام قيمتگذاري منصفانه و جبران هرگونه كسري ذخيره بااهميت بدهي هاي افشا شده كه ذخيره كافي براي آن ها اعمال نشده و عرضه سهامدار عمده پس از گشايش نماد صرفا با هماهنگي معاونت بازار فرابورس.
گفتنی است مطابق با صورت هاي مالي شش ماهه پتروشيمي لردگان، سود هر سهم اين شركت در نيمه نخست امسال با افت ۸٠ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۱۷ ريال كاهش يافت.
از سوی دیگر در طول عمر کمتر از دو سال تولیدی این شرکت، چندین بار به دلایلی از جمله از سرویس خارج شدن کمپرسور دی اکسید کربن و همچنین قطعی برق، تولید این مجتمع برای مدت نسبتا طولانی تعطیل شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی