۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۱۶۰۶۷۱

چتر مازوت بالای سر تهرانی‌ها

بررسی های آماری مصرف این سوختِ به شدت آلاینده هوا و محیط زیست، نمایانگر رشد فزاینده مصرف نفت‌کوره از سال ۱۴۰۰ تاکنون در نیروگاه های کشور است. 
چتر مازوت بالای سر تهرانی‌ها
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،تشدید مازوت‌سوزی نیروگاه ها و حذف بنزین یورو از سبد سوخت عوامل اصلی بازگشت زودهنگام آلودگی هوای به تهران هستند.
همزمان با تشدید آلودگی هوا در روزهای اخیر، شاهد انتشار اخباری در خصوص مصرف مازوت در نیروگاه ها هستیم.
این در حالیست که مسئولین وزارت خانه های نیرو و نفت بر عدم مصرف مازوت به عنوان سوخت نیروگاهی بویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران و اصفهان تاکید دارند. 
بررسی های آماری مصرف این سوختِ به شدت آلاینده هوا و محیط زیست، نمایانگر رشد فزاینده مصرف نفت‌کوره از سال ۱۴۰۰ تاکنون در نیروگاه های کشور است. 
از علائم مازوت سوزی در کلان‌شهرها و اکثر شهرهایی مانند کرج که صنایع و نیروگاه‌ها به آنها نزدیک هستد این است که سطح آلایندگی در این شهرها از بقیه نقاط بیشتر است. 
این در حالی است که سخنگوی صنعت برق کشور اظهار داشته که هیچ کدام از نیروگاه های شهر تهران از مازوت استفاده نمی کنند که نیروگاه های شهید رجایی و منتظر قائم کرج در مجاورت استان تهران جزو رکوردداران مصرف مازوت به عنوان سوخت نیروگاهی هستند!
 حال سوال این جاست که با عدم توسعه ظرفیت ذخیره سازی کشور، آن حجم مازوت تولیدی در پالایشگاه‌ها اگر در نیروگاه ها سوزانده نمی شود پس در کجا دپو می شود؟!
از سوی دیگر پس از کاهش جدی عرضه بنزین سوپر در کشور، نزدیک به یک ماه است که بنزین یورو نیز در جایگاه های سوخت کشور نیز نایاب شده و عرضه بنزین بی کیفیت شدت یافته که این موضوع نیز بر بازگشت زودهنگام آلودگی به هوای تهران بسیار موثر است.
با نگاهی گذرا به آمار آلودگی هوا می‌توان دریافت که حجم آلودگی در شهرهای صنعتی به خصوص شهرهای نزدیک به تهران به حدی بالا است که عملا دلیلی به جز افزایش حجم احتراق حاصل از سوخت های فسیلی بویژه مازوت در نیروگاه ها و صنایع، بنزین های بی کیفیت در خودروهای پرمصرف و تجهیزات گاز سوز قدیمی برای آن نمی‌تواند وجود داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


تهران مرکز فساد
تهران مرکز فساد و تخریب ایران !!