۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۲۸۲۴۰

ایران؛ بازیگر اصلی بازار نفت و گاز جهان

به گزارش نفت ما،دبیرکل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) گفت: ایران تا سال ٢٠٤٠ به یکی از چهار بازیگر اصلی نفت و گاز جهان بدل خواهد شد. 

 پروفسور نوبوتاناکا که هم‌اکنون رئیس بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن است در دیداری ازموسسه مطالعات انرژی و گفت‌وگو با پژوهشگران این موسسه با بیان اینکه ایران تا سال ٢٠٤٠ به یکی از چهار بازیگر اصلی نفت و گاز جهان بدل خواهد شد، به افزایش قیمت نفت در آینده اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم ایران مهم‌ترین‌ بازیگر نفت و گاز جهان است و با داشتن موقعیت فوق‌العاده ژئوپلیتیکی ارزش هرنوع سرمایه‌گذاری را در بخش انرژی دارد.

وی گفت: امیدواریم هیچ‌وقت تنگه هرمز بسته نشود و جهان از انرژی ایران محروم نشود.
رئیس بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن با بیان اینکه ایران باید زمینه‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری خود را برای پساتحریم مشخص کند، تصریح کرد: ژاپن، کره جنوبی، اروپا و چین تا سال ٢٠٤٠ از عمده ترین واردکنندگان نفت و گاز جهان خواهند بود.

وی همچنین گاز را به‌عنوان سوخت تاثیر‌گذار در آینده معرفی کرد و گفت: برای اینکه گاز جانشین خوبی برای نفت و زغال‌سنگ باشد باید مکانیزم‌های قیمت‌گذاری آن مشخص شود. نوبوتاناکا با بیان اینکه آینده انرژی جهان تا سال‌ها نیازمند منطقه خاورمیانه خواهد بود، تصریح کرد: چین در بازار گاز جهان تغییر دهنده بازی است.
دبیرکل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی درخصوص مدیریت مصرف انرژی هم گفت: ٤٩ درصد از کاهش آلودگی زیست محیطی و اثرات گلخانه‌ای در گرو مدیریت مصرف بهینه انرژی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه