۴
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۱۵۲۷۳۸
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

ثبت ۱۰ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در مخازن سبز پتروشیمی عسلویه+فیلم

تبلور همزمان مسوولیت اجتماعی و درآمدزایی در مخازن سبز پتروشیمی عسلویه
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در خصوص استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان، در ساخت فاز ۲ مخازن اظهار داشت: تجهیزات خاص مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با ساخت قطعات یدکی کمپرسورهای خارجی که قبلاً توسط شرکت ایتالیایی SIAD ساخته شده و تعمیر شده بود، در حال حاضر با توجه به ظرفیتهای داخلی به سه شرکت دانش بنیان داخلی واگذار شده که عملیات مهندسی معکوس و ساخت آنها در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ بتوانیم روی خود کمپرسورها تست بکنیم.
فایل ویدیو
مهندس «محمدرضا یزدانی کاشانی» در خصوص بحث رعایت الزامات HSE در ساخت مخازن گفت:  خوشبختانه با تلاش و کوشش همکارانم، موفق شدیم از اسفندماه سال 1397 تاکنون بالغ بر 10 میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه داشته باشیم. با توجه به سختی عملیات ساخت و نصب این مخازن و پیچیدگی و حساسیتهای در خصوص الزامات HSE وجود دارد، خوشبختانه با نظارتهایی که به عمل آمده هیچگونه حادثه ای را در این مدت شاهد نبوده ایم،  و الان به رکورد 10 میلیون و 560 هزار ساعت بدون حادثه دست یافتیم.
یزدانی کاشانی در مورد جایگاه مدیریت بحران در مخازن سبز پتروشیمی عسلویه اعلام کرد: با توجه به تمهیداتی که پیش بینی شده روی پدافند غیرعامل و با توجه به تاسیسات ایمنی و آتش نشانی حداقل الزاماتی که لازم است در شرایط بحران به عنوان یک مجموعه مخازنی که انواع فرآورده های پتروشیمی در آن ذخیره سازی می شود، الزامات با رعایت کامل استانداردهای ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و استانداردهایی که منطقه ویژه انرژی پارس ابلاغ کرده رعایت کردیم و ، خوشبختانه در حال حاضر کلیه عملیات ذخیره سازی و صادرات با رعایت کلیه الزامات لازم از نقطه نظر HSE در مخازن ما انجام می شود.
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در خصوص اشتغالزایی مخازن سبز پتروشیمی عسلویه گفت: در حال حاضر با افتتاح فاز 2 در حدود 150 نفر اشتغالزایی مستقیم و بالغ بر 1000 نفر اشتغال غیرمستقیم در منطقه ایجاد خواهدشد.  نکته دیگری که قابل ذکر است با توجه به سیاستهای ابلاغی وزیرم محترم دفاع ، ما حداکثر استفاده از توانمندی های بومی را انجام دادیم و خوشبختانه در حال حاضر بیش از 70 درصد از نیروهای مان از ظرفیتهای بومی و ساکن در منطقه استفاده شده است.
یزدانی کاشانی در مورد 4 مخزان باقیمانده از مخازن 13 گانه فاز 2 تصریح کرد: 2دستگاه از مخازن مربوط به شرکت آپادانای خلیج فارس در قالب قرارداد EPCF توسط خود شرکت انجام می شود و امیدواریم با تمهیداتی که فراهم شده در شهریور ماه سال آینده همزمان با به تولید رسیدن خود واحد متانول آپادانای خلیج فارس به بهره برداری برسد.
وی افزود: در خصوص دو مخزن دیگر که ذخیره سازی فرآورده های اتیلن گلایکول پتروشیمی بوشهر است که عملیات اجرایی اش در حال انجام است و آنها هم متناسب با در سرویس قرار گرفتن واحد اتیلن گلایکول پتروشیمی بوشهر برای شهریور سال آینده تاریخ گذاری و هدفگذاری شده که به بهره برداری خواهد رسید . با در سرویس قرار گرفتن این چهار مخزن عملا کل عملیات اجرایی ما در فاز اول و دوم مشتمل بر 26 دستگاه مخزن ذخیره سازی فرآورده های پتروشیمی با ظرفیتی بالغ بر 880 هزار متر مکعب تکمیل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در مورد فاز 3 مخازن سبز پتروشیمی عسلویه اعلام کرد: فاز 3 طرح مخازن سبز پتروشیمی عسلویه، مخازن متعلق به پتروشیمی کیان است که با توجه به اینکه هنوز طرح پتروشیمی کیان وضعیت اجرا و وضعیت خوراکش مشخص نیست، عملا اقدامی انجام ندادیم ولی هر موقع که طرح کیان تعیین تکلیف شود متناسب با زمان نیازی که پتروشیمی کیان به مخازن خواهد داشت عملیات اجرایی و ساخت و بهره برداری آن در دستور کار خواهد گرفت.
یزدانی کاشانی با اشاره به سیاستهای ابلاغی مقام عالی وزارت دفاع و شرکت بالادستی شستان مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیتهای بومی و به عنوان یکی از وظایف مسوولیتهای اجتماعی شرکت در حوزه منطقه عسلویه با توجه به محدودیتها و محرومیتهایی که هست، اظهار داشت: وظیفه خودمان دانستیم که از حداکثر توانمندی پرسنل موجود در منطقه استفاده بشود. مثلا در مشاغلی که شاید حساسیت خاصی از نظر فرآیندی ندارد و امکان آموزش از بین جوانان بومی منطقه وجود داشته، این امکان و سیاست از دو سال پیش در شرکت وجود داشته و جوانان بومی ساکن اینجا که تجربه ای نداشتند، جذب شده  و مخصوصا در حوزه آتش نشانی HSE که از اهمیت خاصی برخوردار است. آموزش دیدند. با تعاملاتی که با منطقه ویژه و اداره کار عسلویه انجام دادیم، حدودا 30 نفر پرسنل بومی که حداقل نیازمندیهای لازم را از لحاظ جسمی و مدرک تخصصی داشتند، جذب شدند. این افراد در حدود یک سال در مجتمعهای مختلف آموزش دیدند و خوشبختانه از ابتدای امسال در واحد آتش نشانی ما مشغول به خدمت هستند. جای دارد از مدیران بالادستمان از شرکت شستا و شرکت ساتا و مقام عالی وزارت که با نقشی که در توسعه صنعت پتروشیمی و در مخازن متمرکز سایت 2 عسلویه پذیرفتند، تشکر کنم.
به باور مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه مخازن فاز 2 یکی از طرحهای استراتژیک مجتمع های پتروشیمی سایت 2 منطقه ویژه انرژی پارس عسلویه است که مسوولیت ذخیره سازی و صادرات کل فرآورده های کل مایع و گاز تولیدی سایت 2 را برعهده دارد.
وی با تشکر از تلاش  تلاش مجاهدانه همه همکاران خود عنوان کرد: واقعا در منطقه عسلویه کار کردن عین جهاد زمان جنگ است منهتا در جبهه اقتصادی. ظرفیت سازی همینها است که انشالله با توسعه این صنعت چه در بخش تولیدی و ذخیره سازی و صادرات گام محکمی در راستای ایران قوی و مقتدری که حق این مردم است، برداشته شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی