۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۱۵۶۶۶۳

پیش راه اندازی ایرانی ترین پتروشیمی کشور به روایت دوربین نفت ما+فیلم

۸۳ درصد از تجهیزات به کار رفته در ساخت این مجتمع در حوزه‌های مختلف مکانیکی، برق، تأمین کاتالیست و مواد شیمیایی و سایر تجهیزات از داخل تأمین شده و نخستین واحد الفینی بوده که مشعل‌های کوره آن ساخت داخل است.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما": حسن نشان‌زاده معاون برنامه‌ریزی و کسب‌وکار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص راه اندازی پتروشیمی الفین گچساران اظهار داشت: طرح پتروشیمی گچساران با هدف دریافت 1 میلیون و ۲۵۰ هزار تن اتان از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس همسو با تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی و تأمین خوراک مجتمع‌های پایین‌دست آن که پروژه های در حال ساخت ممسنی، دهدشت، بروجن، کازرون و پلیمر گچساران است، احداث شده و آماده برگزاری جشن بهره‌برداری رسمی این طرح هستیم.
نشان‌زاده پتروشیمی گچساران را ایرانی‌ترین الفین ایران و حتی ایرانی ترین پتروشیمی کشور نامید و افزود: ۸۳ درصد از تجهیزات به کار رفته در ساخت این مجتمع در حوزه‌های مختلف مکانیکی، برق، تأمین کاتالیست و مواد شیمیایی و سایر تجهیزات از داخل تأمین شده و نخستین واحد الفینی بوده که مشعل‌های کوره آن ساخت داخل است.
وی ادامه داد: پتروشیمی گچساران در زمان ساخت برای بیش از ۳ هزار نفر و در زمان بهره‌برداری برای حدود یک‌هزار نفر به‌طور مستقیم و تا سه برابر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد.
معاون برنامه‌ریزی و کسب‌وکار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سازگاری صنعت پتروشیمی با شرایط اقلیمی منطقه و حفظ محیط‌زیست را از اولویت‌های هلدینگ خلیج فارس عنوان و تصریح کرد: یکی از پیشرفته‌ترین سیستم پساب‌های صنعتی و تصفیه آب در طرح پتروشیمی گچساران احداث شده است.
نشان‌زاده ادامه داد: پتروشیمی گچساران ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۳ هزار تن C۳+ را دارد که سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک را از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با خط لوله ۹۰ کیلومتری دریافت می‌کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی