۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
کد مطلب : ۱۵۷۴۹۱

تولید بنزین ونزوئلا با کاتالیست ایرانی+فیلم

اکسیر نوین فرآیند آسیا، یک شرکت تحت حمایت وزارت نفت ایران، نخستین کاتالیست ۱۰۰ درصد ساخته شده داخلی را ارائه کرده که برای تولید بنزین در ونزوئلا ارسال شده است.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،این اقدام در چارچوب روابط راهبردی که توسط دو کشور ایران و ونزوئلا که توسط ایالات متحده تحریم شده است، انجام شده است.
این اطلاع رسانی در شبکه HispanTV ایران منتشر شد که جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش، اعلام کرد که ایران این کاتالیست را به درخواست دولت ونزوئلا ساخته است.
این مقام رسمی توضیح داد که ساخت این نوع محصول بخشی از طرح 20 ساله همکاری دو کشور است. این برنامه در تهران توسط رییس جمهور نیکلاس مادورو و همتای ایرانی اش سید ابراهیم رییسی، در ژوئن 2022 امضا شد.
سالاری تاکید کرد که خودکفایی در تولید کاتالیست، مواد شیمیایی و تجهیزات صنعت نفت در کشور به دست آمده است.
این کاتالیست ساخته شده در ایران که به ونزوئلا در فرآیند تولید بنزین کمک خواهد کرد، نشان می دهد که چگونه جمهوری اسلامی در موضوعات فناوری مستقل شده و قادر است به صورت کارآمد و موثری تحریمهای وضع شده توسط ایالات متحده را  خنثی کند.
ونزوئلا و ایران با یکدیگر یک نقشه راه برای افزایش همکاریهای دوجانبه طراحی کرده اند. هر دو کشور موافقتنامه هایی در بخشهای گوناگون فراتر از انرژی، علمی و نفت امضا کرده اند.
به خاطر پشتیبانی فنی که ایران فراهم می آورد، ونزوئلا قادر بوده است تا بازسازی میادین نفتی و پالایشگاههایش را انجام دهد. این اقدامات در نتیجه تحریمهایی است که حکومت ایالات متحده بر ونزوئلا تحمیل کرده است.
جلیل سبحانی رییس هیات مدیره هلدینگ HNT و هیات مدیره اکسیر نوین فرآیند آسیا، به عنوان «پدر نهضت کاتالیست» کشور، علاوه بر بومی‌سازی کاتالیست ‌های صنعت پالایش و پتروشیمی، کاتالیست‌ های صنایع خودروسازی و فولاد را در مرحله بومی ‌سازی قرار داده است.
منبع:
https://venezuela-news.com/iran-presenta-catalizador-procesara-gasolina-venezuela/

  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی