۵
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۱۵۸۶۱۷
مدیر تدارکات و خدمات کالای شرکت انتقال گاز در گفت و گو با نفت ما اعلام کرد:

دوار پره ساز، کمک حال و گره گشای مشکلات شرکت انتقال گاز است + فیلم

ما در کنار شرکتهای بزرگ، از شرکتهایی مثل دوار پره ساز استفاده می کنیم تا ظرفیت ما و در واقع ظرفیت کشور را تکمیل بکنند.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ حسینعلی اسماعیلی مدیر تدارکات و خدمات کالای شرکت انتقال گاز در حاشیه بازدید جمعی از مدیران این شرکت از مجتمع دوار پره ساز در گفت و گو با نفت ما اظهار داشت: با توجه به بازدیدی که داشتیم و چشم اندازی که مدیران این مجتمع ارائه کردند که بحث توسعه در برنامه های شان قرار دارد، می تواند  خیلی کمک حال ما بوده و خیلی از مشکلات ما را حل بکند و مضاف بر این، چون ظرفیت محدودی در کشور داریم و شرکتهای معظمی هستند که می توانند مشکلات ما را حل بکنند، ما در کنار این شرکتهای بزرگ، از شرکتهایی مثل دوار پره ساز استفاده می کنیم تا ظرفیت ما و در واقع ظرفیت کشور را تکمیل بکنند.
اسماعیل افزود: با توجه به رویکردی که در مجموعه وزارت نفت وجود دارد و با توجه به شعار سال، موظف هستیم از سازندگان داخلی حمایت بکنیم. لذا شرکت دوار پره ساز را شرکت خوبی ارزیابی کردیم و باتوجه به اینکه تازه در حال شروع کار است، بتوانیم از آن با جایگاه کارفرمایی خودمان حمایت نموده و به شرکتهایی از این دست اعتماد کرده و به صورت بهینه از آنها استفاده بکنیم.
مدیر تدارکات و خدمات کالای شرکت انتقال گاز در خصوص حمایت عینی و عملی برای افزایش توانمندی این شرکتهای بومی ساز در شرایط تحریم که هم باعث اشتغالزایی و هم صرفه جویی ارزی می شود، گفت: ما خدمت مدیران دوار پره ساز گفتیم که می توانیم کالا در اختیار شان بگذاریم و از توانمندی این شرکت استفاده بهینه  ای انجام بدهیم و خواستیم که تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشیم و استقبال هم می کنیم، چون درب شرکت انتقال گاز به روی سازندگان و تولیدکنندگان داخلی همیشه باز است و در استفاده از کالای ایرانی در مجموعه مان استقبال کرده و می کنیم.
اسماعیلی ادامه داد: در مجموعه مناطق 10 گانه انتقال گاز اقدامات خیلی شایسته و خوبی در استفاده از سازندگان داخلی و بومی سازی قطعات انجام شده و به خودمان می بالیم که واقعا این توانمندی در کشور وجود دارد. ما در استفاده بهینه ای که از این شرکتها انجام می دهیم به اشتغالزایی و صرفه جویی ارزی آنها هم توجه داریم.  لذا واقعا اکثر قطعات در حوزه انتقال گاز بومی سازی شده است و در بحث توربینهای Zorya، شرکتهایی معظمی مثل مپنا هستند که کار اورهال و تولید زوریا را انجام می دهند و دوار پره ساز هم می تواند در کنار شرکتهای بزرگی مثل مپنا کمک حال بوده و ظرفیت ما را تکمیل بکند.
دبیر کمیته خودکفایی شرکت انتقال گاز در مورد اینکه آیا از نگاه شرکت انتقال گاز، تبعیضی بین شرکتهای خصوصی و شرکتهای دولتی و شبه دولتی در مناقصات و پروژه ها وجود دارد تصریح کرد: اصلا تبعیضی وجود ندارد. ما کلا وقتی مناقصه عمومی برگزار می کنیم هر شرکتی بیاید استقبال می کنیم و ارزیابی را به نحو احسن و طبق مقررات و چارچوبی که داریم انجام می دهیم و از شرکتها دعوت می کنیم و شما رسانه ها هم اطلاع رسانی کنید تا هر شرکتی که توانمند است و می خواهد که در مناقصات ما شرکت کرده و کمک حال و یار و همکار ما باشد، مورد استقبال ما قرار می گیرد.  لذا از این شرکتها دعوت می کنم در مناقصات ما شرکت کرده و خودشان را معرفی کنند تا از توانمندی شان استفاده بهینه بکنیم.
اسماعیلی در مورد بحث ناترازی و افت فشار گاز در زمستان و زمانبر بودن پروسه اداری استفاده از فناوری داخلی در حل این مساله جهت پایداری شبکه انتقال گاز، گفت: در خصوص ناترازی گاز مسوولین ذیربط باید پاسخگو باشند. اما در خصوص حمایت ما از این دسته از شرکتها، اگر شرکتی واقعا توانمند باشد و به این نتیجه برسیم که واقعا این شرکت تنها منبعی است که می تواند مشکل ما را حل بکند، با توجه به قانون مناقصات و قوانینی که وجود دارد و دست ما را از طریق تبصره ها و ماده قانونی باز گذاشته، می توانیم مستقیما با این شرکتها قرارداد ببندیم و از آنها استفاده بکنیم.
مدیر تدارکات و خدمات کالای شرکت انتقال گاز در خصوص اینکه آیا ترک تشریفات مناقصه، شامل دوار پره سازه هم می شود یا خیر، اظهار داشت: با ارزیابی و بحث کارشناسی که بعدا انجام می دهیم، دوار پره ساز در لیست تامین کنندگان مورد تایید ما و نهایتا مورد تایید مجموعه وزارت نفت قرار می گیرد.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی