۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳
کد مطلب : ۱۵۸۸۴۲

رونمایی از کتاب کُنار،سایه بهشت درغرفه شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان

از کتاب "کُنار، سایه بهشت" درحاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست رونمایی شد.
فایل ویدیو
به گزارش آزانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ در حاشیه هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست از کتاب «کنار، سایه بهشت» رونمایی شد. محور اصلی این کتاب توجه ویژه شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به موضوع احیای زمین و هوای پاک است.
این کتاب با تلاش و گردآوری علی بلدی مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان و تصویرگری سعید یونسی زاده تهیه و منتشر شده است. در این کتاب که تصویر زیبای درخت کنار بر روی صفحه اصلی و صفحات داخلی آن خودنمایی می‎کند به موضوع توجه به طبیعت و حفظ هوای پاک اشاره شده است.
در بخشی از این کتاب و در وصف درخت کنار چنین آمده است: کنار، جان بیقراریست که در گرمای طاقت‎فرسای جنوب سرپناه و سایه سار جانداران دیگر می‎باشد. مادری مهربان و برآمده از دل خاک، که دست شاخه‌های نوازشگرش را بر سر زمین می‌گستراند. درختی که آوازه‎اش در قاره‌های کهن پیچیده و بر پرچم‌ها و نگاره‌ها سایه افکنده است.
بلدی در خصوص این کتاب گفت: کُنار درخت بومی منطقه زاگرس است که جایگاه مهمی در ایل بختیاری دارد و در قرآن نیز به آن اشاره شده است. این درخت در تمامی فصول سال سرسبز است و در تلاش هستیم به اتفاق طبیعت دوستان در احیای مجدد این گونه درخت بومی در منطقه برنامه هایی را عملی کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی