۳
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۱۶۰۰۳۷
رییس هیات مدیره هتکو در گفت و گو با "نفت ما" اعلام کرد:

ساخت واحد ASU پتروشیمی زاگرس با دانش فنی هتکو + فیلم

پلنت ASU پتروشیمی زاگرس بزرگترین پلنت تولید گاز اکسیژن و به همراه بخش نیتروژن و آرگون در نوع خود در کشور بوده و تا بحال در این ابعاد و اندازه ساخته نشده است. خوشبختانه این پلنت با طراحی و مهندسی بومی انجام شده و ساخت عمده تجهیزات این پلنت در داخل کشور انجام می شود.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما": مهندس مجید صدری رییس هیات مدیره شرکت هتکو (هوا ابزار تهران) در حاشیه آیین کلنگ زنی واحد ASU پتروشیمی زاگرس در گفت و گو با نفت ما در خصوص همکاری شرکت متبوع خود در این پروژه اظهار داشت: این پلنت بزرگترین پلنت تولید گاز اکسیژن و به همراه بخش نیتروژن و آرگون در نوع خود در کشور بوده و تا بحال در این ابعاد و اندازه ساخته نشده است. خوشبختانه این پلنت با طراحی و مهندسی بومی انجام شده و ساخت عمده تجهیزات این پلنت در داخل کشور انجام می شود.
صدری افزود: ظرفیت اکسیژن هر فاز از این پلنت 86 هزار متر مکعب در ساعت است یعنی مجموعا 172 هزاز نرمال متر مکعب در ساعت ما اکسیژن تولید می کنیم و در کنار آن ارگون و نیتروژن مایع هم تولید می شود. اکسیژنی که در واحد ASU پتروشیمی زاگرس تولید خواهد شد، به عنوان یوتیلیتی در این مجتمع به دلیل مصرف پیوسته و ظرفیت بالایی که در تولید متانول که دارد به کار می رود و از  شرکت مبین تغذیه می شده ولی با توجه به طرحهای توسعه ای که این مجتمع دارد تصمیم گرفتند که بخش زیادی از اکسیژن را خودشان تولید کنند.
رییس هیات مدیره هتکو در مورد رونمایی از کمپرسورهای تولید اخیر این شرکت اعلام کرد: کمپرسورهایی که به تازگی رونمایی و تحویل شده، کمپرسورهای ریسایکل گاز از نوع کمپرسورهای گاز پیچشی بدون روغن هستند که برای اولین بار بر اساس استاندارهای بین المللی در کشور برای پتروشیمی مارون ساختیم و الان هم با پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس برای تامین همین تیپ کمپرسورها قرارداد داریم که یکی از کاربردهای مهم این کمپرسورها جمع آوری فلرینگ گازی است.
این فعال دانش بنیان در خصوص حمایت دولت از شرکتهای دانش بنیان در صنعت نفت گفت: من از دولت تشکر می کنم که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به معنای واقعی از شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند، البته با مشکلات و چالشهای زیادی از جمله مسائلی که شرکتهای خارجی برای ما به وجود می آورند مواجهیم چون ما اولین و تنها شرکت در ایران در حوزه تولید گازهای صنعتی هستیم و مسائلی به وجود آوردند که با حمایت مراجع مرتبط در حال است.
شایان ذکر است که شرکت دانش بنیان هتکو HATCO یک شرکت پیشرو در صنعت کمپرسور و تولید گازهای صنعتی با فروش 140میلیون دلاری در سال 2022 است. این شرکت در زمینه ساخت و احداث پکیج ها و پلنت های هوای ابزار دقیق، تولید گازهای صنعتی به روش های مادون سرد و جذبی، پکیج های صنعتی تولید گاز هیدروژن و کمپرسور پکیج های گازهای فرآیندی فعالیت می نماید. این فعالیت ها شامل فازهای مهندسی و طراحی، بازرگانی و تامین کالا، ساخت و تولید، بازرسی های فنی، نصب و راه اندازی و آموزش های بهره برداری و … تحت سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) می باشد. راه حل ها، فناوری ها و عرضه خدمات با کیفیت به تمامی صنایع هدف و مشتریان هتکو مبتنی بر رسالت این شرکت درحصول موفقیت و رضایتمندی کامل کلیه ذینفعان بوده و علاوه بر نیاز مصرف کنندگان نهایی، استاندارهای ایمنی و محیط زیستی را نیز در بر می گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


خودی
شرکت هتکو یعنی واحد asu احداث میکند؟یعنی با لینده رقابت میکند؟یا با شرکت air product رایت میکند؟اگر تونستید امیدوارم تجهیزات اصلی cold boxو آنالیز ها و.......هم خودتان بسازید.البته چین هست میتونید بیارید و بگید بومی سازی شده .
احمدی
سلام، ممنون از کامنت جنابعالی و برداشت صحیح شما از رقابت یک شرکت ایرانی توانمند با شرکت های بزرگ بین المللی در این عرصه. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از توانمندی های مجموعه هتکو در حوزه مهندسی و ساخت به پایگاه اینترنتی شرکت هتکو به آدرس hatco.ir مراجعه بفرمایید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر حتما از طریق آدرس ایمیل مندرج در سایت با ما در ارتباط باشید.