۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۱۶۰۶۶۷
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در گفت و گو با "نفت ما" تاکید کرد: 

تنوع بخشی به سبد محصولات و افزایش همکاری با شرکتهای دانش بنیان دانشگاهی

ساخت مجتمع هوشمند صنعت نفت PEIC در منطقه ویژه عسلویه
ناصری گفت: ما قطعا با پردیسها، شرکتهای دانش بنیان، پارکهای فناوری کشور ارتباط محکم و تنگاتنگی خواهیم داشت تا موجب رشد کیفیت محصولات تولید مان در کلاس جهانی بشود.  
فایل ویدیو
مهندس عباس ناصری، مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در گفت و گو با "نفت ما" در ادامه تبیین نقشه راه و راهبردهای این شرکت در دوره مدیریتی جدید اظهار داشت: براي اينكه بتوانيم در آينده جايگاه خودمان را در صنعت نفت و تجهيزات نفت محكم بكنيم بايد نيازهاي متنوع این صنعت را دائماً رصد کرده و با برگزاري جلسات مستمر با مديران، معاونين و مسوولين ارشد وزارت نفت و شركتهاي تابعه و به طور همزمان با برنامه ‌ريزي صحيح و دقیق براي پروژه‌هاي مختلفي كه در نفت و گاز و پتروشيمي وجود دارد، نيازسنجی کرده و تامین کالا داشته باشیم.  
ناصری اعلام کرد: ما يك مجتمع صنعتي در منطقه ويژه اقتصادي عسلویه در نظر گرفته ایم که حدوداً 30 هكتار زمین است و طرحی ملی را در آنجا آماده‌ کرده ایم و می‌ خواهیم یک مجتمع صنعتی هوشمند با نام برند پيک در منطقه ويژه عسلويه تأسيس کنیم و از طریق این مجتمع می توانیم تمام نيازهاي منطقه ویژه عسلويه اعم از نيازهاي تجهيزاتی، تعميراتي و آموزشي را پوشش بدهیم که بسيار طرح بزرگ و عظيمی بوده و به عبارتی یک هایپرمارکت صنعت نفت است. 
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت افزود: از جمله خدمات دیگری كه در این مجتمع خواهیم داشت ایجاد آزمایشگا‌ههای مرجع و صدور نهاد گواهینامه کیفیت در منطقه براي تسهيل در ارائه خدمات مربوط به امور كيفي مانند تعميرات وَلوها و غیره است که بدینوسیله سبد محصولات و خدمات مان متنوع شده و نيازهاي مختلف بازار هدف را تامین می کنیم.  
ناصری تصریح کرد: ما برای بقا و تثبیت حضور هلدینگ صنایع تجهیزات نفت در صحنه اقتصادي كشور بايد به متنوع‌ سازي محصولاتمان ادامه داده و به نوآوری‌ بپردازیم، برای همین موضوع ما برنامه‌ تقویت بخشهای تحقیق و توسعه مان (R&D) را در دستور کار قرار داده ایم. هم اکنون بیش از ۳۰ نوع محصول جدید را در دست تولید داریم و با بازديدی كه از مجتمعهای تولیدی مان داشتیم، از نزدیک ديديم كه واقعاً جوانهای نخبه کشور چه فعاليت درخشانی دارند و با نرم‌ افزارها و سخت ‌افزارهایی كه در اختيارشان است از دل فولاد و متریالی که در محیط کارگاه دارند، محصولات تخصصي و پیچیده حوزه صنعت نفت را تولید می کنند. 
این فعال بخش دانش بنیان تجهیزات نفت ادامه داد: از آنجا که شركتهاي زیرمجموعه هلدینگ صنایع تجهیزات نفت دانش بنيان هستند بايد از روشها و امتيازاتي كه براي شركتهاي دانش بنيان وجود دارد، همچون استفاده از صندوقهای پژوهش-فناوری وزارت نفت، از صندوقهای نوآوری شکوفایی، از صندوقهای مختلفی که به شرکتهای دانش بنیان کمک می کنند و حتی از قانون و دستورالعمل ساخت بار اول، از این امتیازات و تسهیلاتی که برای سازندگانش دارد، بتوانیم از همه این موارد در آینده بهره ببریم. 
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت تاکید کرد: در رابطه با بحث شرکتهای دانش بنیان، ما ارتباطاتی را با دانشگاههای کشور در قالب پیوند صنعت و دانشگاه ایجاد خواهیم کرد و حتی نیازهای خودمان را در رابطه با مشکلاتی که برای ارتقاء محصولات داریم در تزهای مقاطع تحصیلات تکمیلی مورد حمایت قرار خواهیم داد و از دانشگاهها کمک خواهیم گرفت. ما قطعا با پردیسها، شرکتهای دانش بنیان، پارکهای فناوری کشور ارتباط محکم و تنگاتنگی خواهیم داشت تا موجب رشد کیفیت محصولات تولید مان در کلاس جهانی بشود.  
ناصری گفت: الان مشتریان خارجی بعضي از محصولات تولیدی هلدینگ صنایع تجهیزات نفت توسط چهار شرکت و کشور خریداری می شود مثلاً محصول PSI 15000 در Wellhead Christmas Tree  و یا قطعات و تجهیزات دیگر برای یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نشان می دهد باب صادرات به کشورهای همسایه باز شده است. 
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت اعلام کرد: ما قصد داریم که حوزه بازرگانی خارجی را تقویت بکنیم و در ارزیابی بازارهای منطقه ‌ای در وهله اول و به تبع‌ آن بازارهای گسترده‌ تر در شمال آفریقا مد نظر ماست. مذاکراتی هم با شرکتهایی که ابراز علاقه برای استفاده از تجهیزات ایرانی کرده اند، داشته ایم و دنبال این هستیم که توافقاتمان را عملیاتی بکنیم و در کشورهای نفت ‌خیز آفریقا هم جای پایی داشته باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی