۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
کد مطلب : ۱۶۳۰۰۸
 مدیرعامل پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در گفت و گو با "نفت ما" اعلام کرد:(قسمت اول)

پروژه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، گارد راه اندازی به خود گرفته است

مدیرعامل پتروشیمی ارغوان گستر ایلام اعلام کرد: با توجه به اینکه شرایط خوبی را در ماههای اخیر تجربه کردیم، هم اکنون  فعالیتهای پیش راه اندازی پروژه آغاز شده و راه اندازی در بعضی از واحدها به زودی اتفاق می افتد و امیدواریم با برنامه ریزی که انجام دادیم بخشی از مجتمع را تا پایان سال ۱۴۰۲ و مابقی را حداکثر تا تابستان ۱۴۰۳ به راه اندازی برسانیم.
فایل ویدیو
وحید نام نیک، مدیرعامل پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در گفت و گو با نفت ما در خصوص آخرین وضعیت این پروژه اظهار داشت: پتروشیمی ارغوان گستر ایلام یک واحد پتروشیمی دست دوم پلی پروپیلن با تکنولوژی فاز گازی و دانش فنی Dow Unipol  است که هفت سال پیش توسط پترول خریداری، جداسازی و تا محل پروژه حمل و نصب شده است.
نام نیک با اشاره به اینکه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام تا سال و نیم گذشته، شرایط خاصی داشت، مدیرعامل وقت بازنشسته شده بود و عملا هیات مدیره مستقری در شرکت وجود نداشت افزود: فعالیت پروژه کاملا متوقف شده بود و پیشرفت خاصی نداشت. لذا موضوعات جدی تامین مالی، مشکلات پیمانکار اجرایی و پیمانکار مهندسی وجود داشت و خرید کالاها هم کاملا متوقف شده بود.
مدیرعامل پتروشیمی ارغوان گستر ایلام تصریح کرد: پروژه از معدود پروژه های هلدینگ خلیج فارس است که به صورت EPC و یکپارچه نیست و هرسه بخش E (مهندسی)، P (خرید)، و C (ساخت و نصب) به صورت کاملا جدا و منفک از هم انجام می شد و پیش می رفت. پیمانکار اجرایی موضوعاتی از جمله تغییر قیمتها و عدم تامین مالی را مطرح می کرد و جبهه کاری اجرایی نداشت چون موضوعات خاص مهندسی در اختیارش قرار نمی گرفت. پیمانکار مهندسی نیز اطلاعات زیادی در اختیارش قرار نمی گرفت و مشکل مالی داشت و در کل بواسطه عدم تامین منابع مالی، پروژه کاملا متوقف شده بود.
نام نیک ادامه داد: به محض استقرار تیم هیات مدیره جدید و نهایتا حضور بنده در شرکت، به سمتی رفتیم که در سه حوزه فوق به صورت همگن کار جلو برود و تصمیمات جدی در این زمینه گرفته شد. ما به سرعت موضوعات را با پیمانکار اجرایی، حل و فصل کرده و بحث تامین مالی را با کمک و حمایت هلدینگ پترول و هلدینگ خلیج فارس حل کردیم و تزریق منابع مالی از مسیرهای مختلف از سر گرفته شد. بحث مشکلات و چالشهای مهندسی را با مجموعه مهندسی خودمان و پیمانکار مهندسی حل کردیم. در نتیجه خوراک برای اجرا از طرف مهندسی تامین شد.
مدیرعامل پتروشیمی ارغوان گستر ایلام گفت: در زمینه خرید بیش از 110 بسته می بایست تامین می شد و از طرفی هم اجرا را گرفتار خودش کرده بود. لذا باید هرچه سریعتر تصمیم گیری می شد. ما بیش از 110 بسته مناقصه را برگزار و تعیین تکلیف کردیم که اکثراً از طریق مناقصات عمومی و منطبق با آیین نامه معاملات هلدینگ خلیج فارس اجرایی نموده و بیشتر با تکیه بر سازندگان داخلی و توانمندی شرکتهای داخلی تمام بحثهای خرید را فعال کردیم.
نام نیک تاکید کرد: با انجام اقدامات مهم فوق، پروژه عملاً به سمت پیشرفت جلو رفت و خوراک اجرایی برای سایت به وجود آمد و منابع و تجهیزات لازم برای اجرا در اختیار تیم اجرایی قرار گرفت و خرید و مهندسی با نسبت مشخص همگن رو به جلو حرکت کرد و مجموعه این اتفاقات باعث شد پروژه با پیشرفت بیش از 90 درصد EPC خودش را برای راه اندازی آماده کند.
مدیرعامل پتروشیمی ارغوان گستر ایلام اعلام کرد: با توجه به اینکه شرایط خوبی را در ماههای اخیر تجربه کردیم، هم اکنون  فعالیتهای پیش راه اندازی پروژه آغاز شده و راه اندازی در بعضی از واحدها به زودی اتفاق می افتد و امیدواریم با برنامه ریزی که انجام دادیم بخشی از مجتمع را تا پایان سال 1402 و مابقی را حداکثر تا تابستان 1403 به راه اندازی برسانیم. در واقع با راه اندازی و تولید اولیه تا قبل از سال 1403، یک جریان نقدینگی را وارد شرکت می کنیم. امروز عملا پروژه در بخش اجرا و تامین رو به پایان است و چالش خاصی نداریم، تجهیزات مان یا به محل سایت رسیده یا در مرحله تامین است و بحث مهندسی هم به صورت کامل بسته شده است و پروژه گارد راه اندازی به خودش گرفته است و موضوعات جلسات ما عمدتا بحث راه اندازی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی