۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۱۶۳۳۸۹
مدیرعامل پتروشیمی ابن سینای اندیمشک در استودیوی نفت ما در ایران پتروکم تاکید کرد:

ایران پتروکم، ریسک پذیری مدیران در اعتماد به ساخت داخل را  بالا برده است

مدیرعامل پتروشیمی ابن سینای اندیمشک گفت: استفاده از توانمندی ساخت داخل همانگونه که علی عسکری و اوجی مکلف کردند، اولویت اصلی پتروشیمی اندیمشک  است و حدودا ۲۳.۵ درصد تجهیزات ما خارجی بوده و به استثنای کاتالیست که الان داریم با شرکت‌های داخلی رایزنی می‌کنیم و هنوز بومی‌سازی نشده است.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،رحیم محمدی مهر مدیرعامل پتروشیمی ابن سینای اندیمشک در استودیوی نفت ما در نمایشگاه ایران پتروکم در ارزیابی خود از این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه امسال، نسبت به سال قبل تنوع و نظم بهتری داشت و حدود 100 شرکت برتر دانش ‌بنیان کشور در این نمایشگاه حضور داشتند و ما توانستیم در زمینه تامین کمپروسور، تامین مولدهای حرارتی و حتی رآکتورهایی که می بایستی طبق لایسنس از خارج تهیه می کردیم، قراردادهای خیلی خوبی با شرکتهای دانش بنیان ببندیم. خوشبختانه در این نمایشگاه متوجه شدیم شرکت‌های توانمندی وجود دارد و تفاهمنامه هم با آنها منعقد کردیم و ساخت بسیاری از تجهیزات خاص که قرار بود از خارج تامین بشود، توسط شرکت‌های داخلی تامین خواهد شد.
محمدی مهر راجع به آخرین وضعیت و کم و کیف پروژه‌ اتیلن ‌اکساید پتروشیمی اندیمشک اعلام کرد: ما تقریبا با اولین پیش‌پرداخت قرارداد که در شهریور ماه امسال اجرایی شد، نزدیک به 6 درصد پروژه پیشرفت فیزیکی دارد و به خاطر تغییر پلات پلن در جانمایی بخشهای یوتیلیتی و عملیاتی، به صورت جزئی عقب افتادیم اما  خوشبختانه با برنامه ‌ریزی انجام شده مهندسی فاز اول واحد اتیلن اکساید و یوتیلتی انجام شده و در مرحله‌ عقد قراردادهای تامین تجهیرات همچون مخازن کروی، مخازن استوانه‌ای و کولینگ تاور هستیم که نهایی شده و پیمانکار مشخص شده و بویلر هم در آستانه ابلاغ قرارداد به پیمانکار است. در مجموع، در ابتدای پروژه شروع خوبی داشتیم.  
مدیرعامل پتروشیمی ابن سینای اندیمشک در خصوص استفاده از محصولات شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان در  پروژه اتیلن ‌اکساید گفت: استفاده از توانمندی ساخت داخل همانگونه که علی عسکری و اوجی مکلف کردند، اولویت اصلی پتروشیمی اندیمشک  است و حدودا 23.5 درصد تجهیزات ما خارجی بوده و به استثنای کاتالیست که الان داریم با شرکت‌های داخلی رایزنی می‌کنیم و هنوز بومی‌سازی نشده و به مرحله‌ عملیاتی نرسیده، بقیه قطعات و تجهیزات ساخت داخل خواهد بود. ساخت داخل قطعا به اشتغالزایی و جلوگیری از خروج نخبگان کمک خواهد کرد و پشتوانه و سرمایه ای برای سایر مجتمعها خواهد بود.
محمدی مهر در خصوص ریسک‎پذیری مدیران در اعتماد به ساخت داخل تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه ساخت داخل و ایران پتروکم در این پنجساله، به ما این جسارت را داده که به شرکتهای دانش بنیان و سازنده داخلی اعتماد بکنیم. مثلا در سالهای اول اگر شرکتی یک تجهیز می ساخت در سالهای بعدی خیلی به روزتر و کاملتر تولید کرده و با این جسارت الان خیلی راحت می توانیم پای قرارداد را با یک شرکت داخلی امضا بکنیم. همچنین در این چندساله این نمایشگاه و برگزاری نشستهای تعاملی باعث شده هم شرکت‌های بهتری را شناسایی کرده و جسارت بیشتری پیدا بکنیم.
مدیرعامل پتروشیمی ابن سینای اندیمشک در این مورد که آیا دوراندیشی مدیران برای بومی سازی داخلی نه بهر قیمتی وجود دارد که تجهیزات حساس و با فناوری بالا را به صورت اورجینال تهیه بکنند، گفت: بله و در خصوص کاتالیست اتیلن اکساید علیرغم حرکتهای خوبی که از طرف بخش پژوهش و فناوری شرکت صنایع پترول انجام شده؛ هنوز هنوز نتوانستیم به استاندارد مد نظر برسیم که به صورت عملیاتی بومی‌سازی کنند و این افق داریم که با یک درجه ریسک پذیری، بتوانیم کاتالیست اتیلن اکساید را بومی سازی بکنیم.
محمدی مهر در پایان ضمن تشکر از رسانه نفت ما در اطلاع رسانی نمایشگاه ایران پتروکم و مسوولان برگزاری آن، ابراز امیدواری کرد که  در نمایشگاههای سالهای آتی، روند بهتری برای تامین تجهیزات داخلی شرکتهای پتروشیمی را شاهد باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه