۶
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۶۳۶۹۳
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در گفت وگو با نفت ما خبر داد: (بخش ۳)

هلدینگ خلیج فارس، لایسنسور می شود

ضرورت ریسک پذیری مدیران پتروشیمی برای ارتقای شرکتهای دانش بنیان
نشان زاده تاکید کرد: هلدینگ خلیج فارس می تواند یک لایسنسور بشود و به دنبال تولید لایسنس و ایجاد وندورهای مختلف برای کل کشور است که این استراتژی حسب دستور آقای دکتر علی عسکری برای ما تعریف شده است.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،حسن نشان زاده معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در خصوص عملیاتی کردن فن بازار 15 میلیارد دلاری شرکتهای دانش بنیان و افزایش تولید 21 میلیون تنی این هلدینگ در چشم انداز خود اظهار داشت: من معتقدم که آنچه آقای دکتر علی عسکری در استراتژی اول خودش در زمینه ساخت داخل و توسعه‌ زنجیره‌ ارزش پتروشیمی تاکید داشته، تا الان تقریبا با یک ضریب بالایی از اطمینان به آن دسته از اهدافی که می‌خواستیم رسیدیم، لذا آنچه آقای دکتر علی عسکری اعلام کردند، قطعا امکان اجرایش وجود دارد.
 نشان زاده افزود: ما الان بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار پروژه در هلدینگ خلیج فارس داریم، از طرفی بالغ بر ۸۰ درصد نیازهای صنعتی هلدینگ خلیج فارس از داخل تامین می شود که اگر در هم ضرب کنیم 16 میلیارد دلار می شود، لذا اعلام این رقم پروژه ناظر به دو مولفه فوق الذکر است. بنابراین از این حیث می توان گفت که این بازار ۱۵ میلیارد دلاری برای شرکتهای دانش ‌بنیان در هلدینگ خلیج فارس وجود دارد. مثلا پتروشیمی پارس پروژه 500 میلیون دلاری PDH را در دست ساخت دارد که قطعا 80 درصد آن توسط شرکتهای داخلی صاحب صلاحیت در وندور ساخته خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: آنچه مدیریت عامل هلدینگ خلیج فارس بر ساخت داخل تاکید دارد ما با افتخار اعلام می کنیم که همه‌ ریسک‌ هایش را می‌پذیریم. طبیعتا شرکتهای دانش بنیان داخلی در حد استاندارد دانش جهانی است و شکی در این موضوع نداریم، چون ما خیلی از محصولاتی که در صنعت استفاده می‌کنیم بیش از یکی دو سال است که  در تمام شرایط عملیاتی اش بهتر از نمونه‌ خارجی بوده است. لذا ما مدیران باید یکسری ریسکها را هم پذیرا باشیم تا این شرکتها ارتقا پیدا کنند و به جایگاه کسب تمام استانداردهای بین ‌المللی برسند، هرچند اعتقاد دارم محصولات شرکتهای دانش بنیان داخلی منطبق با استانداردهای بین ‌اللملی است.
نشان زاده تاکید کرد: هلدینگ خلیج فارس می تواند یک لایسنسور بشود و به دنبال تولید لایسنس و ایجاد وندورهای مختلف برای کل کشور است که این استراتژی حسب دستور آقای دکتر علی عسکری برای ما تعریف شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


امیر
اگر مسولین کمی مطالعه مهندسی و علمی در حوزه فناوری داشته باشند. خیلی خوب است. لایسنس؟!