۳
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۶۳۷۲۷
مدیرعامل پترول در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد: (بخش ۲)

مسوولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس در توانمند‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده است

استفاده شرکتهای دانش بنیان از برند هلدینگ خلیج فارس برای صدور تجهیزات، خدمات فنی و مهندسی
درواقع مسوولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس در توانمند‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و اشتغال ‌زایی آنان تعریف و عملیاتی شده است.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،رشید قانعی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) در خصوص رایزنیهای این گره جهت دریافت 150 هزار تن اتیلن از خط اتیلن غرب برای توسعه پتروشیمی ارومیه اظهار داشت: تخصیص 150 هزار تن اتیلن سالانه به پترشیمی ارومیه در واقع یک درخواست بوده، البته قبلا شرکت ملی صنایع پتروشیمی خوراکهایی به پتروشیمی های اطراف ارومیه همچون میاندوآب و مهاباد داده بود که به دلایلی این طرح‌ها راه‌اندازی نشد. مضافاً، تخصیص خوراک اتیلن پتروشیمی ارومیه خیلی قبل ‌تر انجام شده که بنا به دلایلی در بازه زمانی خودش استفاده نشد و هم اکنون این مجوز بهره‌برداری منقضی شده است، ولی ما برای تخصیص مجدد آن تلاش می‌کنیم البته به شرطی که خط اتیلن غرب ظرفیت تحمل و انتقال این 150 هزار تن اتیلن را از نظر فنی داشته باشد.
قانعی ادامه داد: اگر مسوولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی بررسی کنند و از لحاظ فنی امکان انتقال 150 هزار تن اتیلن باشد، ما آمادگی داریم تا با صندوق توسعه‌ ملی مذاکراتی داشته باشیم، منتها ابتدا به ساکن مسوولان ان پی سی مانند شاهمیرزایی و چگنی باید مجددا این تخصیص را بررسی کنند.  
مدیرعامل گروه پترول در خصوص پیشنهاد ساخت واحد اوره در مجتمع پتروشیمی ارومیه گفت: با مجموعه‌ وزرات نفت با آقای فلاحتیان در ارتباط هستیم و چند مورد نامه ‌نگاری با نمایندگان محترم استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه داشتیم و قول‌هایی به ما دادند. منتها الان ظرفیتی که به ما اعلام می ‌کنند خیلی اقتصادی نیست و همچنان در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم با ظرفیت واقعی که به صرفه باشد، بتوانیم خوراک گاز دریافت کنیم و یکی از موضوعاتی است که ما با استاندار آذربایجان غربی و صندوق توسعه‌ ملی مذاکره کرده ایم.
قانعی در خصوص عملیاتی شدن فن بازار 15 میلیارد دلاری و افزایش 21 میلیون تنی محصولات هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که از زمان حضورِ آقای دکتر علی عسکری دارد انجام می شود اینست که هلدینگ فقط به منافع خودش فکر نمی‌کند، اگر هلدینگ فقط بخواهد به منافع خودش فکر کند بهترین راه‌حل اینست که همه‌ تجهیزات مورد نیازش را از خارج بخرد که سریع‌تر و بعضا حتی شاید با قیمت‌های پایین‌تر هم باشد، منتها هلدینگ تلاش کرده تا مسوولیت اجتماعی خود را تحقق ببخشد،  منظور از مسوولیت اجتماعی انجام کار عمرانی نیست که البته در جای خودش ارزشمند است، بلکه منظور ادای دین به جامعه‌‌ دانش و صنعت و شرکتهای دانش بنیان کشور است که در نمایشگاه ایران پتروکم تجلی یافته است. در همایش پتروفن که مقدمه پتروکم است، شرکتهای دانش بنیان از نیازهای ما و جزئیات آن آگاه می شوند، لذا هم اکون 15 میلیارد دلار از طرحهای در حال اجرای هلدینگ خلیج فارس و گروه پترول داریم که در قالب پتروفن و پتروکم به شرکتهای دانش بنیان عرضه شده است.
مدیرعامل گروه پترول تاکید کرد: درواقع مسوولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس در توانمند‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و اشتغال ‌زایی آنان تعریف و عملیاتی شده است.
قانعی در مورد تجاری سازی محصولات شرکتهای دانش بنیان و صدور تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی آنان و قبول این ریسک توسط مدیران شرکتهای پتروشیمی تصریح کرد: اولا به دلیل اینکه هلدینگ خلیج فارس از وندورهای خارجی هم تجهیزات خودش را تامین می کند، طبیعتا انتظارش هم اینست تا شرکت‌های داخلی هم با همان استانداردها تحویل بدهند. بالاخره ما باید منافع سهامداران خودمان را هم درنظر بگیریم و به نظرم این اتفاق خیلی بزرگی است که باعث شده شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تولید داخل ما در تراز شرکت‌های بین‌المللی رشد کنند چون استانداردهایی که برایشان در نظر گرفته شده، بیشتر سخت‌گیرانه است.
مدیرعامل گروه پترول با اشاره به اینکه  نمایشگاه ایران پتروکم به تجاری‌سازی خیلی کمک می‌کند و به شرکتهای دانش بنیان در تامین نیازهای جدید مشاوره می دهیم، افزود: یک پیشنهاد هم در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی به شرکت‌های دانش‌بنیان داده ام که شاید بشود از برند هلدینگ خلیج فارس (PGPIC) در کنار شرکت خودشان استفاده بکنند و شاید روزی به یک برند مشترک با بعضی شرکتها برای صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی تشکیل بدهیم، چون هلدینگ خلیج فارس در رنکینگ جهانی خودش در رتبه 23 قرار دارد که اعتبار خیلی خوبی به شرکتهای دانش بنیان می دهد که علاوه بر کارویژه اصلی هلدینگ خلیج فارس در صادرات محصولات پتروشیمی، بتوانیم در قالب جوین تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی شرکتهای دانش بینان را صادر بکنیم و به عبارتی هلدینگ خلیج فارس، بتواند نقش یک لایسنسور را ایفا نماید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی