۳
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۱۶۳۹۴۳
مدیرعامل پتروشیمی ابن سینای اندیمشک در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد:(بخش ۲)

بیش از ۶۰ درصد تجهیزات پتروشیمی ابن سینای اندیمشک ایرانی خواهد بود

اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ۱۰ هزار نفری ابن سینای اندیمشک پس از بهره برداری
محمدی مهر گفت: بیش از ۶۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در پتروشیمی ابن سینای اندیمشک ایرانی خواهد بود و مابقی هم به جزء چند تجهیزی مثل Long Lead Items (تجهیزات اصلی و دیرآیند)، بقیه‌ را به صورت مشارکتی تامین خواهیم کرد.
فایل ویدیو
رحیم محمدی مهر، مدیرعامل پتروشیمی ابن سینای اندیمشک در خصوص اشتغالزایی این پروژه در دوره ساخت و دوره بهره برداری در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، اعلام کرد: اندیمشک در واقع شاهراه دفاع مقدس بوده و دِین زیادی بر گردن همه‌ ما دارد. در زمان جنگ بیشترین مدت بمباران هوایی بعد از جنگ جهانی دوم در شهر اندیمشک در 4 آذر سال 1364 رخ داد. منتها اندیمشک علیرغم ادای دین خود در جنگ، کمتر توسعه پیدا کرد. لذا با پیگیری ‌هایی که نماینده‌ منطقه در مجلس و مسوولان شهرستان داشتند، وضعیت توسعه بهتر شد و قطعا با احداث این واحد پتروشیمی، سرمایه‌ گذاری‌ هایی که انجام شده و به تبع آن، اشتغالزایی و محرومیت ‌زدایی در این شهر نمود خیلی بیشتری پیدا خواهد کرد به طوری که می‌ توانم بگویم از اسفند 1401 که قرارداد منعقد شد و از اردیبهشت امسال که پروژه عملا با پرداخت پیش‌ پرداخت به مجری طرح در فاز اجرایی قرار گرفت تا کنون، قریب ۴۰۰ نفر نیرو جذب شده اند که عمدتا نیروهای بومی هستند و یک تغییر و تحولی را در زمینه اشتغالزایی شاهد هستیم.
محمدی مهر افزود: امید داریم که با پیشرفت بیشتر پروژه،‌ نفرات بیشتری در زمان ساخت جذب کنیم و قطعا برنامه‌ریزی ما بر مبنای جذب حداقل ۱۵۰۰ نفر نیرو در زمان ساخت پروژه و بالغ بر 10 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در زمان راه‌اندازی و تولید عملیاتی آنست، چون اگر واحدهای پایین ‌دستی، همچون مواد آرایشی-بهداشتی و رنگهای اپوکسی و مواد پالایشگاهی که از اتانول ‌آمین استفاده خواهد کرد را در نظر بگیرید،  اشتغالزایی 10 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل پتروشیمی اندیمشک در خصوص بازگشت و مهاجرت معکوس جوانان بومی و حضور آنان در این پروژه که موتور توسعه اندیمشک است، گفت: منطقه علیرغم اینکه منطقه‌ محرومی است، ولی نیروهای جوان، توانمند و متخصص منطقه که در جاهای دیگر مشغول کار بودند،  با دعوتی که از آنها کردیم برگشتند و کمک حال ما بودند و به موازات آن نیروهای کارگری محلی و بومی را جذب کردیم و یک شور و شوقی به وجود آمده است. ما همچنین تمام حساب‌ های بانکی شرکت را به اندیمشک منتقل کردیم تا از توانمندی بانک‌ های مستقر در اندیمشک بتوانیم استفاده کنیم.
 محمدی مهر در مورد استفاده از تجهیزات ثابت و دوار ساخت داخل در پروژه‌ اصلی اتیلن ‌اکساید و در پروژه ‌های زنجیره‌ ارزش پایین دستی آن تصریح کرد: قطعا هر لایسنسوری، بخصوص لایسنسورهای معتبر بعضی از تجهیزات، Equipment Licensor را مختص خودشان می‌ دانند تا بتوانند گارانتی بکنند. واحد اتیلن اکساید هم از این امر مستثنا نیست. ما به جز 4 مورد تجهیز که از خارج تامین می شود، سعی کرده ایم عمدتا از تجهیزات ساخت داخل و مواد شیمیایی داخلی استفاده کنیم، لذا بیش از 60 درصد تجهیزات مورد استفاده در پتروشیمی ابن سینای اندیمشک ایرانی خواهد بود و مابقی هم به جزء چند تجهیزی مثل Long Lead Items (تجهیزات اصلی و دیرآیند)، بقیه‌ را به صورت مشارکتی تامین خواهیم کرد. ما برای اولین بار سعی کردیم در واحد ASU از مشارکت شرکتهای ایرانی و خارجی استفاده کنیم. البته ساخت تجهیزات شروع شده و امید داریم بتوانیم از توانمندی شرکتهای داخلی که معتقدم حرفهای زیادی برای گفتن دارند، استفاده بکنیم و در این رابطه چند قرارداد تامین تجهیزات اصلی را یا شرکتهای داخلی بسته ایم.
محمدی مهر در خصوص تامین تجهیزاتی همچون گس فلر، بویلر، رآکتور اعلام کرد: بویلر و تاور، کاملا داخلی ساخته خواهد شد و به جز چند مورد تجهیزی که لایسنسور تاکید کرده بقیه‌ تجهیزات داخلی است. حتی در زمینه مواد شیمیایی و کاتالیست، درصدد هستیم که کاتالیست را از یک شرکت داخلی که اقدامات خوبی داشته، تامین کنیم.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی