۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۴۰۸۶۱

رشد ۴۲۲۲۲ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش ۴۲۲۲۲ واحد همراه شد.
رشد ۴۲۲۲۲ واحدی شاخص بورس
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بورس اوراق بهادار تهران که هفته پیش رو به ریزش بود و انتقادات زیادی به خود برانگیخت امروز در اولین روز هفته روند رو به رشد طی کرد، به گونه‌ای که با افزایش 42 هزار و 222 واحد به رقم یک میلیون و 440 هزار و 638 و احد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 11 هزار و 912 واحد به رقم 386 هزار و 254 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 754 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 4.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 523 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 219 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند که حاکی از افزایش همه شاخص‌ها دارد بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با رشد 3 درصدی همراه شدند.
این دو شاخص با معیار هموزن 3.1 درصد رشد کردند ، شاخص آزاد شناور 2.7 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 3 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 2.9 درصد افزایش یافت.
امروز نمادهای شستا، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، چادرملو، ملی‌مس، گل‌گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر افزایش در شاخص بورس را داشتند.
در فرابورس ایران امروز شاخص کل با افزایش 507 واحدی به رقم 20 هزار و 360 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 336 هزار میلیارد تومان شد ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از 356 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 326 هزار معامله و به ارزش 2 هزار و 693 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 7 هزار و 800 میلیارد تومان هم گذشت.
امروز نمادهای آریا ساسول، گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان و ذوب‌آهن اصفهان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.
 با توجه به اینکه عمده معامله‌گران در فرابورس افراد حقیقی با سرمایه‌های اندک و خرد هستند بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند سرمایه‌گذاران حقیقی از خرید مستقیم سهام شرکت‌ها خودداری کنند و به جای آن با توجه به درجه ریسک‌پذیری خود در صندوق‌های با درآمد ثابت، صندوق‌های مختلط و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در این بازار حاضر شوند.
همچنین بهتر است افراد تازه‌کار از طریق خرید سهام شرکت‌های عرضه اولیه و سپس سهام شرکت‌های هلدینگ چند رشته‌ای که معمولا بین 70 تا 80 شرکت زیرمجموعه دارند وارد شوند تا ریسک آنها بین شرکت‌های مختلف پخش شود و از نوسانات بازار قدری در امان بمانند.
به هر حال بازار سرمایه با حضور 58 میلیون ایرانی معادل 70 درصد جمعیت به یک بازار بزرگی تبدیل شده دولت باید قوانین مرتبط با بازار را متناسب حضور گسترده مردم تغییر دهد و این بازار زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری مردم و تزریق پول به اقتصاد کشور است. همچنین دولت می‌تواند برای تأمین مالی شرکت‌های خود از این بازار استفاده کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی