۶
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۴۵۴۹۷
با توان متخصصان داخلی

برج‌های تقطیر ۷۲ و ۴۹ متری پالایشگاه شیراز نصب شد

شرکت جندی‌شاپور با استفاده از توان صد در صد داخلی در تداوم پروژه مهندسی، تأمین تجهیزات و ساخت واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه شیراز موفق به طراحی ، ساخت و نصب برج‌های تقطیر ۷۲ و ۴۹ متری این واحد شد.
برج‌های تقطیر ۷۲ و ۴۹ متری پالایشگاه شیراز نصب شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، پیچیدگی طراحی، ساخت و نصب برج‌های فوق حاکی از بالا بودن توان متخصصان داخلی است و افتخاریست برای مهندسین و شرکت های داخلی که توانستند با تکیه بر دانش فنی داخلی مراحل نصب و راه اندازی این برج تقطیر را  به سرانجام برسانند.
از آنجا که برج تقطیر DeISOHexanizer (DIH Column) به عنوان مهمترین تجهیز در آخرین بخش فرایندی واحد آیزومریزاسیون پالایشگاه شیراز، وظیفه خالص سازی محصول نهایی واحد و رساندن عدد اکتان محصول تا 88.5 را دارا می باشد. 
خوراک این برج از خروجی تثبیت شده راکتورهای PENEX (تحت لایسنس شرکت UOP Honeywell) واحد آیزومریزاسیون به ظرفیت 51.5 تن در هر ساعت بوده که تحت شرایط فشار و دمای برج DIH و رسیدن به تعادل در 92 عدد سینی ، تحت فرایند جداسازی قرار گرفته و محصول نهایی آن به ظرفیت 21.5 تن در هر ساعت بنزین با اکتان 88.5 ، به واحد ذخیره سازی ارسال می گردد.
طراحی مقدماتی و تفصیلی این برج، مطابق آخرین استانداردها و همچنین نیازمندیهای لایسنسور توسط شرکت جندی شاپور و شرکت مصنوعات فلزی سنگین انجام شده و بر این اساس، برج تقطیر با مشخصات ذیل ساخته شد:
ارتفاع برج: 72 متر
قطر برج: 3.6 متر (پایه برج با قطر 5 متر)
تعداد پلتفرم های عملیاتی متصل به برج: 18 واحد
وزن برج به همراه متعلقات آن: 270 تن (وزن عملیاتی برج به همراه سیال فرایند 405 تن)
تعداد سینی های برج: 92 عدد
با توجه به محدودیت های حمل تجهیز، ساخت این برج و حمل آن تا محل احداث پروژه به صورت سه تکه صورت پذیرفت. مراحل جوش، مونتاژ و هیدروتست آن در محل پروژه انجام و نصب تجهیز به صورت یکپارچه و با استفاده از جرثقیل های (1100 تن و 250 تن) با در نظر گرفتن کلیه موارد ایمنی با موفقیت نصب گردید.




برج تقطیر Naphta Splitter در مرحله ابتدایی واحد آیزومریزاسیون ، وظیفه جداسازی نفتای سبک از دیگر ترکیبات را بر عهده دارد. 
نفتا به عنوان خوراک اصلی واحد آیزومریزاسیون از واحد NHT دریافت شده و در برج تقطیر NS تفکیک شده و نفتای سبک برای تولید بنزین با عدد اکتان بالا به مراحل بعدی واحد آیزومریزاسیون ارسال می گردد.  
نفتای ورودی به برج NS به ظرفیت 30 تن بر ساعت، تحت شرایط دما و فشار و پس از رسیدن به تعادل در 60 عدد سینی، تحت فرایند جداسازی قرار گرفته و محصول برج (نفتای سبک) به ظرفیت 22.5 تن بر ساعت به عنوان خوراک اصلی واحد آیزومریزاسیون به سمت راکتورهای PENEX (تحت لایسنس شرکت UOP Honeywell) هدایت می شود.
طراحی مقدماتی و تفصیلی این برج، مطابق آخرین استانداردها و همچنین نیازمندیهای لایسنسور توسط شرکت جندی شاپور و شرکت مصنوعات فلزی سنگین انجام شده و بر این اساس، برج تقطیر با مشخصات ذیل ساخته شد:
ارتفاع برج: 49 متر
قطر برج: 1.8 متر (پایه برج با قطر 3 متر)
تعداد پلتفرم های عملیاتی متصل به برج: 11 واحد
وزن برج به همراه متعلقات آن: 96 تن (وزن عملیاتی برج به همراه سیال فرایند 155 تن)
تعداد سینی های برج: 60 عدد
ساخت این برج به صورت یکپارچه انجام شده و پس از حمل تا محل احداث پروژه، نصب آن با استفاده از جرثقیل های (1100 تن و 250 تن) با در نظر گرفتن کلیه موارد ایمنی با موفقیت نصب گردید.



 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی